سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 11:58 - سه شنبه 29 بهمن 1392

مجتبی امینی هرندی

قدم هایی که در مسیرشان یاری شهدای دانشجوی شرق را مشاهده می کنند

دبیر ستاد یادواره شهدای دانشجوی شرق اصفهان گفت: 20 نهال در یکی از پارک های شهر هرند به یاد هر یک از شهدا کاشته شود و این بار می بایست با زنده نگه داشتن یاد شهدا و حرکت در راستای فرامین عزیزان آسمانی شرق اصفهان این نهال ها را آبیاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان( اصفهان شرق): گاهی می شود که متن ها و کلمات گویای آنچه که می بایست وصفش کنی، نمی باشد. قلم ها در بین خطوط حرکت دارند و جوهر وجود را در راستای افرادی خالی می کنند که خود متن بهشت را با خونشان در صفحه ی شرق اصفهان نوشتند.

زمزمه ی یاد واره ای در شهر صفارهرندی و

چند ماهی بود که شنیده می شد و همین ما را بر آن داشت که مصاحبه ای را با دبیر ستاد یادواره ی دانشجویان شرق اصفهان داشته باشیم.

در ابتدای گفتگو وقتی که از وی خواستیم بیوگرافی کوتاهی از خودشان را برایمان باز گو کنند، وی سخن ولایت زمان را ارحج دانسته و معنویت مصاحبه را با کلامی از مقام معظم رهبری آغاز کرد.

 مجتبی امینی هرندی فرماندهی بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی هرند و دبیر ستاد یادواره ی شهدای شرق اصفهان با اشاره به کلام رهبر اظهار داشت: هنگامی که به نام دانشجوی شهید می رسیم این یقین در ما پدید می آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که به آن متصل شده اند از سر خود آگاهی و با اراده روشن بینانه بوده است و این ارزش عمل را مضاعف می کند. به این دلیل است که دانشجویان شهید در شمار سرآمدن ایمان و ایثار آگاهانه بوده و ستارگان همیشه درخشانی هستند که هر جویای حقیقت می تواند راه خود را با آنان پیدا کند.

وی در پاسخ به برنامه ی اجرایی یادواره در شرق اصفهان افزود: یاد واره ی شهدای دانشجو به یاد سردار شهید اکبر آقابابایی و 19 دانشجوی شهید از شرق اصفهان در تاریخ 12 اسفند امسال و در بیت الحسین شهر هرند برگزار خواهد شد.

20 نهال به یاد 20 شهید دانشجو

مقرر شده است که قبل از آغاز مراسم و در جهت همزمانی با روز درختکاری ، 20 نهال در یکی از پارک های شهر هرند به یاد هر یک از شهدا کاشته شود و این بار می بایست با زنده نگه داشتن یاد شهدا و حرکت در راستای فرامین عزیزان آسمانی شرق اصفهان این نهال ها را آبیاری کنیم تا نسل پنجم انقلاب با بصیرت و آگاهی میوه های این درختان تنومند باشند.

دبیر ستاد یادواره ی شهدای دانشجوی شرق اصفهان به تعامل فرهنگی بخش های منطقه شرق اصفهان اشاره و تصریح نمود: کلید برگزاری این مراسم یکسال قبل در ذهنم به وجود آمد و ذهنیت ایجاد شده در این رابطه و همکاری بسیار خوب کلیه ی بخش های(جلگه ،بن رود ، جرقویه ،مرکزی و کوهپایه ) ما را در تحقق تعامل بین بخش ها در جهت کار فرهنگی خصوصا یاد واره ی شهدا یاری کرد .

مهندس بابایی رییس دانشگاه علمی کاربردی هرند رویکردی مثبت به یاد واره داشته و در این راه همراهی های لازم را داشته و ما را در حل مشکلات پیش رو یاری داده اند.

امینی هرندی با اشاره به برخی رویکرد های مجری محور در برگزاری یادواره ها خاطر نشان کرد: در برخی سطوح جامعه دیده می شود که بحث اجرایی یادواره ها به سمت و سوی مجری محوری در حرکت می باشد که با اجرای برخی برنامه های خاص به اتمام می رسد. در این جهت ما در اجرای یادواره ی اسفند ماه و به منظور اثر بخشی این یادواره به همت دانشجویان ،اساتید و مردم شهید پرور به اقدامات ترکیبی به اضافه ی جلوه های ویژه دست زده ایم.

وی در توضیح این برنامه افزود: کار ترکیبی یادواره از دفاع مقدس و جلوه های ویژه و افکت ها در طول برگزاری این مراسم در قالب قیام سال 42 امام تا سال 90 در راستای جریانات و بر نامه های اتفاق افتاده در طول این سالها با حضور 100 نفر از هنرمندان و گردان 102 امام حسین، ناحیه امام علی(ع) و حوزه بسیج 2 امام حسن(ع) صورت خواهد گرفت تا بتوان به لطف حضرت حق اثر بخشی مناسبی را روی جوانان داشته باشد.

 فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی هرند حضور دانشجویان در این یادواره را اسباب دلگرمی بیشتر دست اندر کاران دانسته و اظهار داشت: در بحث اجرای برنامه ها، همیشه اولین ها را به خوبی انجام می دهیم و از مسئولین و فرماندهان پایگاههای بسیج درخواست این را داریم که ادامه دهنده قدم های اول یادواره دانشجویی باشند و با استارت اولین یادواره در سالهای آینده شاهد دومین و سومین سال اجرای این برنامه باشیم و این در حالی است که مشاهده می کنیم دانشجویان در این راه قدم های راسخ تر و جلو تر از خود ما برداشته اند و این امر را به وضوح در ملاقات با خانواده های شهدای دانشجو مشاهده کردیم.
 مجتبی امینی هرندی در ادامه به قدم های برداشته شده در این یادواره اشاره و خاطر نشان کرد:  برگزاری جلسات متعدد با حضور شورای فرهنگی، تعامل و همچنین بسیج دانشجویی در دانشگاه علمی و کاربردی هرند، جلسه ای با ادارات و نهاد های دولتی در بخشداری و در پایان جلسه ای با حضور روسای دانشگاهها، بسیج و سپاه از قدم های اجرایی اولیه در بحث برگزاری بوده است.

 وی فراخوانی قلم های خونین را از سری برنامه های فرهنگی در امتداد یادواره خواند و افزود:علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت قلم های خونین مربوط به دبیر خانه ی یادواره آثار خود را در قالب های ارائه شده در سایت به ما ارسال کنند. امینی مراتب تشکر خود را از کلیه ی همراه کنندگان در طول این یادواره اعم از دکتر خسروی رییس دانشگاه آزاد هرند، کامران رییس دانشگاه پیام نور حسن آباد، دکتر تقیان رییس دانشگاه ورزنه، اسحاقیان رییس پیام نور هرند، امام جمعه محترم بخش، حسینی بخشدار جلگه و دیگر یاری دهندگان ابراز کرد.
دبیر ستاد یادواره رویکرد بنیاد شهید کلیه مناطق شرق اصفهان را مثبت دانسته و تشویق مسئولین ذیربط را در ساخت مستند شهدا در همین راستا مفید خواند.

 وی در پاسخ به میزان اثر بخشی زنده نگه داشتن یاد وخاطره ی شهدا و نمود آن در زندگی گفت: در برابر هر قدمی که برای شهدا بر می داریم نظر و لطف آنها را به عینه مشاهده کرده ایم البته قدم های ما در قبال ایثار شهدا در جبهه حق و باطل برای آزادی و سر بلندی و انقلاب بسیار نا چیز می باشد. امید واریم با همکاری و همدلی ارگانهای شرق اصفهان این مراسم با کیفیت عالی اجرا شود.
 مجتبی امینی هرندی در پایان شهادت شهدای دانشجو را از 2 منظر مورد ارزیابی قرار داد و افزود : شهادت شهدای دانشجو از منظر شهادت در راه حقیقت و دیگری شهادت و جان فشانی آگاهانه و بصیرانه  در دفاع از کشور بود و ما می بایست راه این  عزیزان را ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.