سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 18:00 - پنجشنبه 10 فروردین 1396

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

۴ بیماری غیرواگیر عامل ۷۶ درصد مرگ و میر ایرانی ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت، از بیماری های غیر واگیر و آسیب های اجتماعی به عنوان دو عامل مهم تهدید کننده سلامت جامعه نام برد.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر علی اکبر سیاری در جلسه تحلیل دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و اعلام سیاست های آینده در حضور نمایندگان شهرستان های نیشابور و فیروزه، گفت: در بررسی های انجام شده، مشخص شده است که عامل ۷۶ درصد مرگ و میر مردم ایران چهار بیماری غیر واگیر شامل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی بوده است که در صورت اصلاح سبک زندگی می توان به میزان قابل توجهی آن را کاهش داد.

وی افزود: امروز بیماری های غیر واگیر و آسیب های اجتماعی دو عامل مهم تهدید کننده سلامت جامعه به شمار می روند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام هزینه های سنگین درمان سرطان برای دولت و خانواده ها افزود: ۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند و آموزش مردم و افزایش آگاهی مردم در این راستا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه با اتحاد و انسجام می‌توان از همه آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد، گفت: هدف ما سالم سازی جسم، روان و جامعه از آسیب های اجتماعی است و برای این کار باید دست به دست هم داده و شادی و خنده را به مردم هدیه دهیم.

سیاری ارائه خدمت به مردم را افتخار خود دانست و به مدیران توصیه کرد : این امر مهم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد اهداف بهداشتی در جامعه با مشارکت نهادهای اجتماعی اعم از خصوصی و دولتی محقق می شود افزود: دانشگاه های علوم پزشکی با بسیج تمام امکانات تنها قادر به رفع ۲۵ درصد نیازهای بهداشتی جامعه هستند لذا همکاری و تعامل بیشتر تمام سازمان ها و افراد جامعه در امور بهداشتی لازم است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود :  خدمات بسیار مهمی در حوزه سلامت انجام شده که تشکیل پرونده الکترونیک ، ثبت خدمات و مراقبت های انجام شده و بهبود استاندارد فضاهای فیزیکی از جمله آنها و در راستای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است و امید است با حمایت های مجلس شورای اسلامی این خدمات ادامه یابد.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.