سرویس: سیاسی 08:00 - پنجشنبه 10 فروردین 1396

استاندار اصفهان:

تمرکز دستگاه‌ها بر مبنای فرمایشات رهبر انقلاب در زمینه تولید و اشتغال ضروری است

استاندار اصفهان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید رویکردهای کاری خود را بر مبنای نقشه راه مقام معظم رهبری به خصوص در زمینه تولید، اشتغال و فرهنگ‌سازی متمرکز کنند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در نخستین جلسه اداری سال 96 و در نشست شورای اشتغال استان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: برای اقدام در راستای فرمایشات رهبری می‌توانیم هم منتظر ابلاغ‌ها و چارچوب‌های دولت برای استان‌ها باشیم و هم می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و همچنین با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود به تدوین چارچوب‌ها بپردازیم و این دو راهکار را به موازات هم پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مؤثری در زمینه اشتغال و تولید در چند سال اخیر در دولت تدبیر و امید آغاز شده است، گفت: توسعه تولید و اشتغال باید برنامه جدی همه مدیران در سال جاری باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان از نیروهای خلاق و ظرفیت‌های بالایی در بخش صنعت و نیروی انسانی بهره‌مند است، گفت: می‌توانیم چارچوب‌ها و راهکارهای طراحی شده را به‌ عنوان پیشنهاد برای اجرا در کلیه استان‌ها به دولت ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در چارچوب بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم؛ گفت: قرار نیست با برگزاری این جلسه به سرعت مشکلات تولید و اشتغال حل شود بلکه می‌خواهیم با این جلسات همفکری، هم‌اندیشی برای تدوین دستورالعمل‌های اجرایی داشته باشیم.

زرگرپور با اشاره به اینکه مسؤولان حاضر در این جلسه به نحوی در تولید و اشتغال استان مشارکت دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود عنوان کردند که قوه قضائیه و مقننه و همه دستگاه‌ها هم باید در افزایش تولید و اشتغال مشارکت داشته باشد و تنها دولت مجری این کار نیست.

وی افزود: چارچوب کاملی در فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح شده است و بر این اساس تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌ها مخاطب قرار گرفته‌اند، دستگاه‌ها باید در این قالب حرکت کنند و رویکرد خود را در بخش اقتصادی و تولید در چارچوب اقتصاد مقاومتی مشخص کنند.

استاندار اصفهان یادآور شد: در شورای اشتغال اقدامات باید جهادی باشد، رویکردها اصلاح شود و به اقدامات ویژه دست زنیم.

وی افزود: باید اقدامات خلاقانه‌تر و ابتکاری‌تر صورت گیرد تا بتوانیم از مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان به خوبی بهره‌مند شویم و هنر مدیریت این است که از روی سکه مثبت استان که مجموعه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها است در جهت حل مشکلات روی دوم که شامل مشکلات و معضلات استان است استفاده و رویکرد جدیدی را برای حل مشکلات تدوین و بکار گیرد.

وی تأکید کرد: مسؤولان استان باید فرمایشات رهبری و شعار سال را سرلوحه اقدامات و اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

زرگرپور افزود: باید همه دستگاه‌ها دست در دست هم دهند و تلاش کنیم که در راستای فرمایشات رهبری عمل کنیم و در ابتدا باید ظرفیت‌های اقتصادی استان، سرمایه‌گذاری‌ها، ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، IT و میزان اشتغالی که در هر یک از این حوزه‌ها می‌تواند بکار گرفته شود مشخص شود.

وی بر فعال‌تر شدن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و جلوگیری از ورود کالای قاچاق تأکید کرد و افزود: تا جلسه بعدی باید تک تک دستگاه‌ها و بانک‌ها و سیستم دولتی گزارش‌های خود را در خصوص تولید و اشتغال ارائه کنند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: هدف‌گذاری استان باید رسیدن نرخ بیکاری به متوسط کشور باشد چرا که موضوع اشتغال بسیار جدی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.