اصفهان شرق

مشمولان خدمت سربازی متولد سال های 1355 تا 1378 فراخوان شدند

کدخبر: 129860
1396/01/10 در ساعت 10:15

به گزارش اصفهان شرق، انتظامی استان اصفهان به نقل از سرهنگ’ جهانگیر کریمی ‘ اضافه کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد، تمامی مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا 1378 باتوجه به قانون خدمت وظیفه عمومی باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند.
وی افزود: براساس این اطلاعیه، افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند، با ورود به سن مشمولیت ( 18 سال تمام )، 6 ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیلند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یکسال مهلت دارند خود را معرفی کنند.
سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام تعهد به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت 6ماه، مهلت دارند تا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.
معاون اجتماعی پلیس اصفهان در خصوص وضعیت مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت نیز گفت: این افراد پس از انقضاء مدت اعتبار آن، باید ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر پلیس +10مراجعه کنند.
وی گفت: مشمولانی که در مهلت تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند مشمول غایب محسوب می شوند.
سرهنگ کریمی افزود: براساس ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت دوره ضرورت این افراد اضافه می شود و این افراد با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، دریافت وام ، خدمات بانکی و…. مواجه خواهند شد.
وی افزود: برابر اساس این ماده، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه باشد تا 6 ماه اضافه خدمت خواهند داشت.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال باشد علاوه بر 6ماه اضافه خدمت، فراری نیز محسوب و به مراجع قضائی معرفی می شوند.

انتهای پیام/ایرنا