سرویس: سیاسی 14:06 - چهارشنبه 09 فروردین 1396

گزارشی بر عملکرد دولت یازدهم؛

دولت اعتدال حتی یک «100» روز هم به دنبال حل مشکلات اقتصادی نبود/تخریب دولت‌های قبل به جای تخریب مشکلات اقتصادی

دولت تدبیر و امید نه تنها «یک» 100 روز را به فکر اقتصاد نبود بلکه هر چهارده «100» روز عمر دولتش را به فکر توافق با غرب و به امید نتیجه یافتن در تعامل با غرب بود و در نهایت به چیزی هم دست نیافت.

به گزارش اصفهان شرق، با آغاز نخستین روزهای بهاری سال 1396 کم کم فضای سیاسی و اجتماعی کشور در حال آماده شدن برای برگزاری انتخاباتی خوب، سالم و رقابتی در 29 اردیبهشت ماه 96 است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی که به گفته خود و حامیانش در انتخابات سال 92 موفق شد با کلید تدبیر و امید از سد رقبا بگذرد امروز آخرین روزهای جلوس خود بر صندلی پاستور را در دولت یازدهم طی می‌کند، دولتی که از همان ابتدا وعده‌هایی خوش سیما اما تو خالی را به مردم داده بود و گویا عمل و اقدام واقعی و دلسوزانه برای کشور و انقلاب را در سرلوحه  کار خویش قرار نداده بود.

*با بیشتر شدن مشکلات، وعده‌ها هم بیشتر می‌شد

از وعده 100 روزه حل مشکلات اقتصادی، مسکن جوانان، بهبود وضعیت واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار گرفته تا لغو تمامی تحریم‌ها و بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی، همه و همه وعده‌های دولت بودند اما مشکلات روز به روز بیشتر شد و وعده‌ها هم بیشتر و رنگ و بویی از عمل و اقدام نبود و دولت موفقیت چندانی را در لباس عمل پوشانیدن بر وعده‌های خود به دست نیاورد.

مردمی که در سال 92 به «امید پراکنی» رئیس‌جمهور فعلی امیدوار شده بودند و پای صندوق رأی آمدند امروز نه تنها تغییری محسوس در بهبود شرایط اقتصادی کشور را نمی‌بینند بلکه با حاکم شدن رکود حداکثری در بیشتر ابعاد اقتصادی کشور، اقتصادی مرده را شاهد هستند.

در تمام مدت چهار سالی که دولت تدبیر و امید، کلید حل مشکلات کشور را به دست داشت اما باز امید به بیرون کشور معطوف شد و طوری در جامعه القا شد که گویا تمام مشکلات کشور در رابطه با غرب و آمریکا حتی با زیر سؤال رفتن تعدادی از اصول و پایبندی‌های ملی کشور ایران، حل خواهد شد.

*دولت اعتدال حتی یک «100» روز نیز به دنبال حل مشکلات اقتصادی نبود

در این چهار سال، 100 روزه اقتصاد و معیشت مردم سامان نیافت و دولت به دنبال توافق با غرب بود و بالأخره آن را به دست آورد اما این غرب بود که با وجود پایبند بودن ایران به تمام تعهداتش، به تعهدات خود پایبند نبوده و هر روز خللی را در اجرای تعهدات خود در برجام به وجود می آورد و باز دست دولت ایران بود که خالی ماند.

دولت تدبیر و امید نه تنها «یک» 100 روز را به فکر اقتصاد نبود بلکه هر چهارده «100» روز عمر دولتش را به فکر توافق با غرب و به امید نتیجه یافتن در تعامل با غرب بود و در نهایت به چیزی هم دست نیافت جز محقق شدن صحبت‌های مقام معظم رهبری در بی اعتمادی به آمریکا و همپیمانانش!

اما از تمام 1460 روزی که دولت یازدهم برای خدمت به ملت ایران فرصت داشت تنها کمتر از 60 روز باقی مانده و در 29 اردیبهشت 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار خواهد شد و روحانی بار دیگر در محل سنجش ملت ایران قرار خواهد گرفت اما تحلیل‌گران و کارشناسان سیاسی و اقتصادی عملکرد دولت را در این چهار سال ضعیف دانسته و شانس رأی آوری دولت را کم می‌دانند.

در این رابطه حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به عملکرد دولت یازدهم، اظهار کرد: دولت ظرف 3 سال و نیم گذشته وعده‌های زیادی داده و آن‌ها را عملی نکرده است.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قولی به مردم ندهید که شرمنده آن‌ها شوید، وقتی دولت‌ نیز وعده‌هایی را به مردم داده و نتوانسته عملی کند قطعاً بی‌اعتمادی مردم را افزایش داده است.

*دولت اعتدال، همواره دولت قبل را تخریب می‌کرد نه مشکلات اقتصادی

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود فقط مشغول به تخریب دولت قبل بود که رهبر معظم انقلاب مکرراً به این دولت تأکید کردند که نباید دولت‌های قبلی را تخریب کرد بلکه باید با عملکرد خوب خود نقاط ضعف دولت قبلی را پوشانید.

موسوی لارگانی اذعان داشت: اگر همچنان دولت برای تبلیغ در انتخابات ریاست جمهوری بخواهد عملکرد دولت قبلی را زیر سؤال ببرد مردم به استدلال آن‌ها می‌خندند چراکه این سؤال برایشان به وجود می‌آید که در طول این 4 سال شما چه اقدام بزرگی کرده‌اید که می‌خواهید ادامه آن را در دوره بعدی انجام دهید؟

وی تصریح کرد: برجام تنها دلخوشی‌ دولت بود که آن هم به سرانجامی نرسید و شاهد بدعهدی‌های طرف مقابل بودیم که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع همواره تأکید داشته و دارند که به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد ضعیف دولت طی 4 سال گذشته، وقتی نقطه مثبتی در عملکرد دولت یازدهم برای ارائه وجود ندارد، مردم برای رأی دادن به روحانی هیچ دلیلی نخواهند داشت.

در مدت مسؤولیت حسن روحانی در ساختمان پاستور، تمام رهنمودها و ارشادهای مقام معظم رهبری بر اعتماد به نیروی جوان و اجرایی کشور، رونق تولید ملی جهت بهبود وضعیت اشتغال و نهایتاً اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بود اما دولت مردان بهبود وضعیت کشور را در بهبود روابط ایران با کشورهای خاص همچون آمریکا می‌دیدند و همین مورد باعث شد تا از ظرفیت‌های درونی کشور که نعمات خداوند متعال به ملت ایران است غافل شوند.

گویا دیگر زمان امید بستن به برجام و کدخدا به پایان رسیده و  بهتر است دولتمردان در 60 روز باقی مانده تا انتخابات بیشتر از فضای سبز پاستور استفاده کنند.

حسینعلی حاجی نیز با اشاره به عملکرد دولت در این مدت، عنوان داشت: دولت در فرصت خدمت‌گزاری خود آنچه که داشت را در سبد برجام گذاشت و به همین دلیل از دیگر بخش‌ها غافل شد و کشور را دچار یک چالش بزرگ اقتصادی کرد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد دولت روحانی محصول مشترکی از حزب کارگزاران، حزب مشارکت و اصلاح‌طلبان بود که مشخص کرد کارنامه موفقی برای ارائه به مردم ندارند.

* دستاورد مشهودی از دولت یازدهم قابل لمس نیست

نماینده مردم میمه، برخوار و شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: دستاورد مشهودی از دولت یازدهم برای توده مردم قابل لمس نیست و از آنجا که معیار مردم برای انتخاب رئیس جمهور، عمل دولت‌هاست بنابراین دولت فعلی شانس زیادی برای انتخابات ریاست جمهوری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: به گفته رئیس جمهور «ملاک، جیب مردم است» که بر اساس همین واحد اندازه‌گیری، مردم وضعیت اقتصادی و معیشتی مطلوبی نداشته و قدرت خرید طبقه متوسط به پایین به شدت کاهش یافته است.

در سال جدید مقام معظم رهبری مجدداً شعار سال را بر مبنا و اصول اقتصاد مقاومتی طراحی کردند و مطمئناً دولت دوازدهم با هر گرایش و تفکری که طبق اصول انقلاب عمل کرده و مدیریت انقلابی را در پیاده کردن مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور رعایت کند، مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.