سرویس: اجتماعی 10:40 - چهارشنبه 09 فروردین 1396

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان مطرح کرد؛

بازدید ۲ میلیون نفر از مکان‌های گردشگری استان اصفهان/ رشد ۲۰ درصدی بازدیدها نسبت به سال گذشته

اله یاری گفت: میزان بازدیدها از مکان‌های گردشگری استان اصفهان تا پایان روز گذشته با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گشته از مرز ۲ میلیون نفر عبور کرد.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: میزان بازدیدها از مکان‌های گردشگری استان اصفهان تا پایان روز گذشته (7 فروردین 96) از مرز 2 میلیون نفر عبور کرد.

فریدون اله یاری بابیان اینکه این مجموع بازدیدها از مراکز گردشگری و تفریحی تدارک دیده‌شده توسط شهرداری‌ها و بخش‌های مختلف انجام‌گرفته است، گفت: میزان بازدیدها از مکان‌های زیرمجموعه سازمان میراث که برای بازدید از آن‌ها بلیت تهیه می‌شود تا پایان روز گذشته به میزان 560 هزار نفر، رسیده است.

* رشد 20 درصدی بازدیدها نسبت به مدت مشابه

وی بابیان اینکه بر همین اساس شاهد رشد 20 درصدی میزان بازدیدها نسبت به مدت مشابه هستیم، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته، 430 هزار نفر در همین مدت بازدید انجام داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه بابیان اینکه در کشور بازدید از میدان امام (ره) جداگانه محاسبه و اعلام می‌شود، گفت: بر اساس بازدیدهای سرزده و تصادفی که از سوی بازرسان سازمان انجام‌گرفته، تعداد بازدیدهای این مکان بین 200 تا 300 هزار نفر ثبت‌شده است که در روزهای پیک حتی از مرز 300 هزار نفر بازدیدکننده در یک روز هم گذشته است.

* ثبت 1.7 میلیون نفر شب اقامت در اصفهان

اله یاری بابیان اینکه 1میلیون و 700 هزار نفر شب اقامت تا دیروز صبح گزارش‌شده است، گفت: استان اصفهان بر مبنای گزارش معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور بعد از استان‌های گیلان، مازندران و خراسان رضوی در رتبه چهارم میزان اقامت‌های نورزی قرار دارد.

وی با اشاره به مجموع خدمات ارائه‌شده از سوی ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان اظهار کرد: سازمان میراث دبیر این ستاد بوده و شاهد مشارکت بسیار خوب همه دستگاه‌ها اعم از شهرداری‌ها، هلال‌احمر، راهداری، اورژانس، انتظامی، راهور، پلیس هستیم که به واسطه همین مشارکت‌ها خوشبختانه خدمات و آمادگی مطلوبی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی استان به وجود آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان بابیان اینکه اسکان مسافران و گردشگران از نکات مهمی بوده که برای آن برنامه‌ریزی صورت گرفته است، گفت: 350 هزار نفر اسکان آماده به خدمت برای ایام نوروز سال جاری تدارک دیده شد که نزدیک به 30 هزار نفر اسکان به صورت رزرو در این آمار دیده شده است.

اله یاری تأکید کرد: ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان با تمهیداتی که در نظر گرفته با هیچ مشکلی درزمینه اسکان مسافران مواجه نشدیم، البته یکی دو شب در شهر اصفهان، مسافر اضافه بر ظرفیت برای اسکان داشتیم که به‌خوبی توسط ستاد هدایت به شهرستان‌های معین پیش‌بینی شده همچون برخوار، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، فلاورجان برای اسکان هدایت شدند.

وی در مورد بیشترین شهرستان‌های که مخاطب بازدیدکنندگان نوروزی سال 96 تا به این مدت قرار گرفتند، اظهار کرد: شهرستان‌های اصفهان، کاشان، خور و بیابانک، نطنز، گلپایگان و آران و بیدگل به ترتیب بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین گفت: به ترتیب شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، چادگان، لنجان و خور و بیابانک پذیرای بیشترین میزان اقامت مسافران نورزی بودند.

اله یاری بابیان اینکه میزان رضایتمندی مسافران و بازدیدکنندگان به‌صورت نظرسنجی انجام می‌گیرد، گفت: پس از ایام نوروز تحلیل‌ها و میزان رضایتمندی ارائه خواهد شد.

گفتنی استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان همچنین دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.