سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:03 - سه شنبه 08 فروردین 1396

متخصص طب سنتی

استرس مهم ترین علت ترش کردن معده است

عادات غذایی ناصحیح و زندگی ماشینی باعث شده تا استرس و ذهن آشفته مانع از هضم درست غذا و معده سالم شود.

به گزارش اصفهان شرق، متخصص طب سنتی در خصوص علت و درمان ترش کردن معده گفت:  اصلی ترین علت ترش کردن معده استرس است. برای درمان بیماری ابتدا باید علت اصلی آن مشخص و سپس راه درمانی آن ارائه شود.
رسول حیدری با اشاره به اینکه اولین راه جلوگیری از ترش کردن معده، ذهن آرام است، اظهار داشت: ذهن نارام به هنگام غذا خوردن باعث می شود مغز فرمان درست هضم غذا را ندهد. بنابراین به هنگام غذا خوردن از تماشا کردن تلویزیون خودداری کنید، موبایل را از دسترس خارج و تا حد امکان به صورت نشسته غذا بخورید.
وی افزود: دومین علت ترش کردن معده بلعیدن غذاست. به دلیل اینکه هضم اولیه در دهان و با بزاق صورت می گیرد، غذا باید به خوبی جویده و با بزاق دهان آمیخته شود چراکه بزاق در هضم غذا نقش اساسی دارد.
حیدری با اشاره به اینکه مدت زمان نشستن بر سره سفره جزو طول عمر حساب نمی شود، گفت: اگر غذا خوب جویده نشود نمی توانیم تحرک لازم را داشته باشیم و این باعث گرفتگی عروق می شود و لازم به ذکر است حتی با توجه به جویدن و غذا خوردن اشخاص می توان به میزان آرامش آنها پی ببریم.
این متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: برای موفقیت در هضم اولیه، قبل از غذا کمی نمک و یا عسل بخورید. همچنین برای آماده کردن معده تا یک ساعت قبل از غذا هیچ جیزی حتی آب هم مصرف نکنید و همیشه به این نکته توجه کنید که تا وقتی گرسنه نشده اید، غذا نخورید.
وی با بیان اینکه ماست و دوغ و هر نوع مایعاتی همراه غذا “به جز افراد صفراوی مزاج” جایز نیست، اذعان داشت: برنج را هیچگاه ساده میل نکنید بلکه همراه با زیره، شوید، زعفران و یا سبزی پلویی مصرف کنید و بهتر است برنج را به صورت دم پخت درست کنید.
حیدری یادآور شد: افرادی که میتلا به ترش کردن معده شده اند می توانند از عرق نعنا فلفلی و عصاره گز علفی استفاده کنند و مهم ترین نکته این است که تا دو ساعت الی یک ساعت بعد از غذا نباید آب مصرف کرد و ویژه ترین علت ترش کردن معده مصرف “چای” در هر زمانی است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.