سرویس: خواندنی 18:00 - دوشنبه 07 فروردین 1396

راه حلی برای لاغرشدن؛

ترفندی فوق‌العاده برای جلوگیری از چاق شدن در تعطیلات عید

در این مطلب می توانید یکی از بهترین شیوه‌ها برای جلوگیری از ریزه خواری که می‌تواند به شما در ایام عید کمک کند تا دچار افزایش وزن نشوید را بخوانید.

به گزارش اصفهان شرق، جویدن آدامس فواید زیادی برای بدن دارد از جمله براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ایلینویز آمریکا جویدن آدامس باعث تقویت حافظه، از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های مضر داخل فضای دهان، خوشبو کردن دهان و تنفس و جلوگیری از افزایش اشتها می‌شود.

کارشناسان درعین حال توصیه می‌کنند افراد برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش اشتها برای خوردن مواد غذایی پرچرب آدامس بجوند، بویژه آدامس‌های کم قند، زیرا دارای کمترین میزان کالری هستند.
براساس تحقیقات پژوهشگران جویدن آدامس باعث کاهش ۱۰۰ کالری مواد غذایی مصرفی در هر روز می‌شود، اما در کنار مصرف آدامس کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از مواد غذایی و لبنیات کم چرب استفاده کنند تا جویدن آدامس برای آن‌ها فایده داشته باشد.
جویدن آدامس باعث می‌شود تا مرکز پاداش دهی مغز تحریک شود و سیگنال‌های خاصی به معده بفرستد و باعث تمایل به مصرف کمتر مواد غذایی شود.
جویدن آدامس باعث کاهش میل خوردن مواد غذایی به ویژه در میان وعده‌ها می‌شود، همچنین مشغول بودن فک و دهان به جویدن آدامس باعث می‌شود تا فرد تمایل به جویدن مواد غذایی پیدا نکند.
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در زمان هایی که نیاز به تمرکز بالا دارند که باعث می‌شود تا تمایل به خوردن مواد غذایی ناسالم افزایش پیدا کند حتماً آدامس بجوند، ازجمله در زمان تماشای تلویزیون، مطالعه، درس خواندن و کار کردن، زیرا در این زمان‌ها فرد بیشتر تمایل به خوردن مواد غذایی ناسالم پیدا می‌کند.
در آدامس‌های بدون قند، مواد طعم دهنده و شیرین کننده هایی وجود دارد که حاوی سوربیتول هستند، این ماده نوعی قند است که در روده کوچک جذب می‌شود و مانند یک ملین عمل می‌کند.
روان بودن مزاج یکی از دلایل سرعت گرفتن کاهش وزن و لاغری است هرچند که زیاده روی در مصرف آدامس می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی، درد فک و دندان ها، شکستگی دندان‌های پوسیده یا دارای روکش و لمینت و حتی بروز آلرژی و حساسیت غذایی شود.
کارشناسان مصرف آدامس را بلافاصله بعد از خوردن مواد غذایی به مدت زیاد توصیه نمی‌کنند، زیرا باعث هضم سریع مواد غذایی و گرسنگی مجدد می‌شود.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.