سرویس: اقتصادی 09:25 - دوشنبه 07 فروردین 1396

امام‌جمعه موقت اصفهان:

تنها ۱۰ میلیارد دلار اجناس با تعرفه گمرکی وارد کشور شده است/ جنس‌های چینی را در اصفهان به عنوان عتیقه می‌فروشند

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: گرانی وجود دارد، تولید داخلی کم شده و از آن سو واردات هم‌چنان ادامه دارد؛ بر اساس اخباری که منتشر شده تنها از طریق گمرک ۱۰ میلیارد دلار اجناس با تعرفه گمرکی وارد کشور شده در حالی که از کشور ترکیه پنج هزار کانتینر لباس وارد کشور شده است.

به گزارش اصفهان شرق، محمد‌تقی رهبر در گفت‌و‌گویی در خصوص عملکرد دولت و میزان تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر اقتصاد مقاومتی به درستی عمل شده بود وضع مردم بهتر از این بود؛ یعنی ارزیابی شخص رهبری این است که آنچه که باید در اقتصاد مقاوتی رعایت می‌شد، نشده و این موضوع دلایلی متعددی هم دارد.

وی افزود: باید به نیروی داخلی تکیه کنیم در حالی که هنوز واردات از خارج بازار ما را از پوشاک و غیره پر کرده است و بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده و کارگران بسیاری بی‌کار شدند.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: گرانی وجود دارد، تولید داخلی کم شده و از آن سو واردات هم‌چنان ادامه دارد؛ بر اساس اخباری که منتشر شده تنها از طریق گمرک ۱۰ میلیارد دلار اجناس با تعرفه گمرکی وارد کشور شده در حالی که از کشور ترکیه پنج هزار کانتینر لباس وارد کشور شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: در اصفهان که منبع هنر و ساخت و ساز است، اکثر جنس‌های چینی را به عنوان عتیقه‌های اصفهان عرضه می‌کنند و یکی از کارخانه‌ها هزار کارگر از پنج هزار نیروی خود را تعدیل کرده و اجناسش هم در انبار‌ها مانده است.

رهبر تصریح کرد: حکومت اگر می‌خواهد به اقتصاد مقاومتی عمل کند، باید راه ورود کالا‌های غیر ضروری را ببندد و از صنعت داخلی حمایت کند؛ اولین شعار اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است و به این شعار عمل نشده است.

امام‌جمعه موقت اصفهان در پایان افزود: وضع بیکاری، اوضاع بازار و گرانی نشان می‌دهد اقتصاد مقاوتی به طور کامل موفق نبوده و زمانی که آقای جنتی گزارشی از دولت در مورد اقتصاد مقاومتی خواست، سر و صدای دولت بلند شد؛ در کل عملکرد دولت چندان خوشایند و رضایت بخش نیست.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.