سرویس: اجتماعی 09:25 - شنبه 05 فروردین 1396

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

مراقب فروشگاه‌های مجازی غیرمجاز در هنگام خریدهای نوروزی باشید/ کلاه‌برداران در کمین هستند

سرهنگ مرتضوی گفت: مشتریان فروشگاه‌های مجازی از سایت‌های فروشگاهی معتبر که حداقل دارای نماد اعتماد تجارت الکترونیکی هستند خریدهای خود را انجام دهند.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش فعالیت های بازارها در ایام نوروز اظهار کرد: بازارهای موجود در فضای سایبر نیز با افزایش مخاطب روبه رو خواهند شد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با بیان اینکه در این حوزه تهدیدات فضای مجازی در زمینه فنی و کلاهبرداری های اینترنتی وجود دارد، گفت: براساس آمار نشان داده شده که در ایام پایانی سال کپی برداری از کارت های بانکی افزایش پیدا می کند.

وی در این رابطه توضیح داد: شهروندان به صورت مستقیم خود تراکنش خرید را انجام داده و مراقب افراد سوءاستفاده گر باشند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کلاهبرداری های پیامکی یکی از انواع روش های کلاهبرداری از اشخاص است، گفت: کلاهبرداری با عنوان قرعه کشی، سوءاستفاده از عنوان های سازمان معتبر همچون اپراتورهای مختلف تلفن همراه، برنده شدن در مسابقه های واهی یا کالایی و… از جمله این شگردها است که توسط کلاهبرداران استفاده شده تا اذهان شهروندان را منحرف و نسبت به کلاهبرداری از آن‌ها اقدام کنند.

سرهنگ مرتضوی با اظهار اینکه شهروندان باید مراقب باشند تا فریب چنین افرادی را نخورند، ادامه داد: افرادی که از سایت های اینترنتی خرید های خود را به ویژه در این ایام نوروز انجام می‌دهند حتماً باید به وجود نماد اعتماد تجارت الکترونیکی در آن سایت دقت لازم را داشته باشند چرا که به واسطه این نماد هویت آن سایت برای پلیس شناخته شده است و در غیر این صورت آن سایت ها قابل اعتماد نیستند.

وی وجود شناسه هایی همچون تلفن ثابت، آدرس پستی مشخص و معین در خصوص یک مکان فیزیکی مرتبط با فعالیت یک سایت فروشگاهی را از دیگر نکاتی عنوان کرد که باید مشتریان نسبت به آن دقت داشته باشند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این پلیس همیشه فعالیت چنین سایت هایی را رصد می کند، گفت: متاسفانه فروشگاه های غیر مجاز زیادی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.