سرویس: اجتماعی 14:08 - جمعه 04 فروردین 1396

فرمانده ناجا خبر داد؛

افزایش 50 درصدی کشفیات کالای قاچاق/کشف 85 درصد جرایم فضای مجازی

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به افزایش تعداد کشفیات کالای قاچاق گفت: در سال 95 میزان کشفیات کالای قاچاق 50 درصد نسبت به سال 94 افزایش یافته است.

به گزارش اصفهان شرق، سردار حسین اشتری در دیدار با مراجع تقلید در قم اظهار داشت: مبارزه با کالای قاچاق در اولویت کارهای نیروی انتظامی است.
وی با بیان این که قاچاق باعث تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری می شود، افزود: نیروی انتظامی امنیت کامل را برای همه تولیدکنندگان در سراسر کشور تامین می کند تا تولید و اشتغال متوقف نشود.
وی همچنین با بیان این که استفاده از نظر و منویات مراجع تقلید و علما، اولویت کار پلیس در حوزه های مختلف است افزود: توصیه های مراجع معظم تقلید تاثیر زیادی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته است.
وی در ادامه با اشاره به این که در سال 95 نسبت به 94، میزان جرایم فضای مجازی بیش از 60 درصد افزایش یافته است، گفت: با تلاش ماموران انتظامی، 85 درصد جرایم صورت گرفته در فضای مجازی کشف شده و با افراد خاطی در این حوزه برخوردهای لازم صورت گرفته است.
اشتری افزود: در سال جاری اقدام های بیشتر و جدی تری در این حوزه صورت خواهد گرفت و با کسانی که بخواهند در فضای مجازی تخطی کنند، برخوردهای جدی تری صورت می گیرد.
وی همچنین با اشاره به کاهش تلفات جاده ای گفت: با وجود این که در سال 95 نسبت به سال 94، بیش از 2 میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده است اما با تلاش شبانه روزی نیروهای راهور میزان تصادف ها و تلفات در جاده ها کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: تعداد فوتی ها 523 تن و تعداد مجروحان سه هزار تن در سال 95 نسبت سال 94 کمتر بوده است و این موفقیت به واسطه لطف خداوند، همت نیروها و همکاری مردم بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در راستای فرهنگ سازی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اقدام های زیادی انجام شده که باعث کاهش تلفات و آرامش مردم شده است.
وی خاطرنشان کرد: هرچه مردم قوانین را بیشتر رعایت کنند به سودشان است، از این رو در حوزه راهنمایی و رانندگی شهروندان با اقدام های مختلفی آگاه شده اند تا خسارت های تصادف ها به حداقل برسد.
وی با اشاره به آمد و شد خودروها در محورهای مواصلاتی کشور گفت: روزانه بیش از 350 هزار دستگاه خودرو در محور قم – تهران آمد و شد می کنند که امسال شاهد تلفات کمتری نسبت به سال گذشته در این محور هستیم.
اشتری با بیان این که در مباحث امنیتی در کشور مشکلی وجود ندارد گفت: امنیت در مرزها، روستاها و شهرها خوب است و تامین امنیت با همت همه دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی صورت گرفته و امیدواریم سال آینده نیز با قوت خدمت رسانی کنیم.
وی به وضعیت امنیت قم اشاره و بیان کرد: فرماندهی انتظامی قم اقدام های خوبی برای تامین امنیت و آسایش مردم انجام داده است.
اشتری به اجرای طرح نوروزی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در طول سال مشغول خدمت رسانی به مردم است و در نوروز نیز به صورت ویژه از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه به صورت تمام وقت در آماده باش کامل است.
وی افزود: قرارگاه های نوروزی نیروی انتظامی در سراسر کشور راه اندازی شده و نیروها مشغول خدمت رسانی هستند.
وی با تاکید بر حفظ ارزش ها و مبانی دینی، گفت: پرسنل نیروی انتظامی از روحیه دینی و اسلامی برخوردار هستند و تا جایی که توان داریم حافظ ارزش های نظام هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: کارهای خوبی در نظام صورت گرفته و امروز پلیس در شان این نظام و مردم است، همچنین برنامه ریزی خوبی شده تا با جرایمی که باعث نگرانی مردم می شود مقابله شود و مردم در آرامش و امنیت بیشتر زندگی کنند و به کسب و کار بپردازند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سفر یک روزه به قم از قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی در این استان بازدید و با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.