سرویس: سیاسی 14:04 - سه شنبه 01 فروردین 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

همّت و تلاش همگانی، لازمه تحقق شعار سال/ دولت باید گام‌های بلندتری در حوزه اقدام بردارد

حجت‌الاسلام‌ سالک کاشانی گفت: توقع مردم و رهبر معظم انقلاب این بوده که اقتصاد مقاومتی در طول این چند سال تحقق پیدا کند، ولی به‌جای اینکه کار داخل را در مسیر رشد تولید تقویت کنیم بازار فرانسه و سایر کشورهای دیگر را تقویت کرده‌ایم.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  پیرامون شعار سال جدید که رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اعلام فرمودند، اظهار کرد: باید خدا را به خاطر داشتن چنین رهبری همیشه شاکر باشیم که چنین محور بااقتداری حافظ همه حرکت‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک کاشانی بابیان اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قالب 24 بند در سال 1392 از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ گردید، گفت: تولید ملی و برطرف کردن موانع رشد تولید ملی از محورهای اصلی این سیاست‌ها گذاشته شد.

وی با تصریح اینکه سستی دستگاه‌های مسئول در این رابطه مشهود است، اظهار کرد: نه‌تنها نتوانستند موانع رشد تولد ملی را رفع کنند بلکه ما شاهد مسائل زیادی ازجمله بنا به گفته برخی از افراد تعطیلی 60 درصد از صنایع و عدم موفقیت کامل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم.

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزیر اقتصاد در آماری گفت میزان ورود کالای قاچاق و ارز از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: ولی در یک مقطعی شنیده شد نه‌تنها میزان ورود کالای قاچاق کم نشده بلکه حجم آن 35 میلیارد دلار شده است.

حجت‌الاسلام‌ سالک کاشانی در پاسخ به این سؤال که دومرتبه رهبر معظم انقلاب از وضعیت موجود در حوزه اقتصاد مقاومتی گلایه‌مند بودند *، گفت: این گلایه حضرت آقا درست است، چراکه مسئولانی که در این مسیر حرکت می‌کردند و باید این مشکلات را برطرف کنند یا توان لازم را نداشتند یا اینکه تلاش کرده‌اند و به‌اندازه تلاششان بهره برده‌اند.

وی ادامه داد: توقع مردم شریف ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب این بوده که اقتصاد مقاومتی در طول این چند سال تحقق پیدا کند، ولی به‌جای اینکه کار داخل را در مسیر رشد تولید تقویت بکنیم بازار فرانسه و سایر کشورهای دیگر را تقویت کرده‌ایم، مثل آوردن هواپیما از فرانسه که اولویت هم نداشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اشتغال و تولید ملی دو موضوعی هست که رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال به آن تأکید داشتند، گفت: نبود هماهنگی کامل بین وزارتخانه‌ها در هیئت دولت یکی از موضوعاتی است که به بخش تولید ضربه می‌زند، به‌طور مثال بخشنامه‌ای از سوی وزارت صنعت، وزارت رفاه، وزارت کشاورزی و بانک مرکزی یک سری از معضلاتی را به دلیل نبود هماهنگی برای واحدهای صنعتی و کشاورزی ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام‌ سالک کاشانی با بیان اینکه این موضوع نشان‌دهنده ضعف دولت در ایجاد هماهنگی است، اظهار کرد: دولت باید کارها را یکپارچه، هماهنگ و همسو پیش ببرد تا شاهد چنین معضلاتی نباشیم و لازمه این موضوع همت و تلاش جمعی و همگانی بویژه در دولت است.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید، قانون اقتصاد مقاومتی، قانون کسب‌وکار حلال و قانون اصل 44 را نوعی ریل‌گذاری از سوی مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و تأکید کرد: مجلس آمادگی دارد تا اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تحقق پیدا کند منتها دولت باید گام‌های بلندتری در حوزه اقدام بردارد.

* رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید بر «اقدام و عمل» در نام‌گذاری سال ۹۵ و انجام کارهای خوبی که مسئولین گزارش آن را داده‌اند، گفتند: البته فاصله زیادی میان کارهای انجام‌شده با انتظارات مردم و رهبری وجود دارد و آمارهای مثبت و منفی را باید درمجموع مشاهده کرد.
ایشان، توجه به نام «اقتصاد مقاومتی» را به‌تنهایی مؤثر ندانستند و در خصوص راه‌حل و علاج وضع کنونی، افزودند: علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسئولین و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال به‌ویژه اشتغال جوانان. 1396/01/01

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.