سرویس: اجتماعی 09:25 - دوشنبه 30 اسفند 1395

معاون میراث فرهنگی اصفهان مطرح کرد

برگزاری جشن نوروزگاه در 19 شهرستان استان اصفهان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: به‌ منظور حفظ میراث معنوی مقرر شد در تمام شهرستان‌های استان جشن نوروزگاه برگزار شود که از 23 شهرستان در استان در 19 شهرستان نوروزگاه اجرا خواهد شد که یکی از شهرهای شاخص در اجرای نوروزگاه شهر بادرود بوده است.

به گزارش اصفهان شرق، یارمحمدیان شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه نوروزگاه بادرود اظهار کرد: به‌ منظور حفظ میراث معنوی مقرر شد در تمام شهرستان‌های استان جشن نوروزگاه برگزار شود که از 23 شهرستان در استان در 19 شهرستان نوروزگاه اجرا خواهد شد که یکی از شهرهای شاخص در اجرای نوروزگاه شهر بادرود بوده است.

وی افزود: نوروزگاه به‌ خوبی توانست میراث معنوی ما را که دارای فلسفه خاص خودش است احیا کند؛ رسومات ما در گذشته دارای فلسفه بوده و بسیاری از سنت‌ها و مواریث ما ریشه‌های اخلاق مدارانه داشته و در فرهنگ ما نهفته است، حتی وقتی اسلام آمد، نوروز اسلام و ایران را به هم پیوند داد که ائمه از نوروز به نیکی یاد می‌کنند که نوروزگاه فرصت مناسبی برای این است که بسیاری از سنت‌های نیکو را زنده کنیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان در خصوص نوروزگاه بادرود تصریح کرد: این رویداد فرهنگی با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز، شهرداری و شورای اسلامی شهر بادرود و همچنین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز و با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری «باربد» و موسسه فرهنگی هنری «پرهام فیلم» شهر بادرود در محل پارک شهربازی شهر تاریخی بادرود برگزار شد.

وی در ادامه تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی در راستای ارائه نوروزی متفاوت برای گردشگران از یک سو و احیای برخی سنت‌های دیرینه مردم منطقه بوده که به‌ تدریج در حال فراموشی است.

یارمحمدیان در پایان خاطرنشان کرد: احیای بازی‌های سنتی نوروزی منطقه نطنز از جمله مسابقه الاغ‌سواری بابابزرگ‌ها، اجرای موسیقی محلی، رقص چوب، رقص دستمال، بازی با گردو و تخم‌مرغ و همچنین طوقه‌بازی از جمله بازی‌های بومی و محلی است که در نوروزگاه شهر بادرود جهت آشنایی نسل جوان منطقه و همچنین گردشگران با فرهنگ بومی منطقه مجدداً پس از سال‌ها برای نخستین بار احیا شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.