اصفهان شرق

از چادر خوابی اجتناب کنید/ عید بهترین زمان برای حضور در اصفهان

کدخبر: 129060
1395/12/30 در ساعت 18:00

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی، با برشمردن آثار تاریخی اصفهان همچون عالی قاپو ، مسجد امام و مسجد شیخ لطف الله نکته حائز اهمیت در این آثار را مهندسی بی نظیر و دقت فراوان در مسائل جانبی برشمرد و گفت: اصفهان از نظرتوسعه شهری مطابق با نیازهای مدرن توسعه پیدا کرده است.

وی ویژگی دیگر شهر اصفهان را مربوط به جاذبه های طبیعی آن خواند و عنوان کرد: باغ گل ها و باغ پرندگان اماکنی هستند که برای افراد علاقمند به طبیعت گردی مناسب هستند.

عابدی سومین بعد از جاذبه های اصفهان را هنرهای دستی آن همچون مینا کاری، قلم کاری و معرق کاری خواند و تأکید کرد: مردم اصفهان مردم مهمان نوازی هستند زیرا از اوایل اسفند شهرداری ، استانداری ، ستادهای مردمی و آموزش و پرورش دست به دست هم می دهند و با تشکیل ستاد اسکان علاوه بر هتل ها اگر ظرفیت ها بیشتر شد مراکز عمومی هم می توانند پذیرای مهمانان باشند.

وی با اشاره به تجربه شهرداری اصفهان از پذیرایی از مهمانان نوروزی در سالهای گذشته اظهار داشت: بر همین اساس شهرداری در نوروز ۹۶ گام های محکم تری برمی دارد.

عابدی با بیان اینکه طبق روال سالهای گذشته برای هتل ها سهمیه مشخص می شود، گفت: وقتی که هتل ها پر می شود از اماکن عمومی مانند مدارس و پارک ها استفاده می شود.

وی با اشاره به سبک مسافرتی که طی سالهای اخیر با استفاده از چادرهای مسافرتی شکل گرفته است، بیان داشت: ما هر چقدر در این سالها اتفاقات ناگوار دیدیم در همین چادرها رخ داد که در بسیاری از موارد روشن کردن پیک نیکی و یا وسایل گازسوز دیگر در داخل آن موجب گازگرفتگی ویا آتش سوزی شده است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس توصیه نمی کنیم که دراین ایام مردم در چادر زندگی کنند.

عابدی با اشاره به اینکه اصفهان در ایام عید بهترین دوره آب و هوایی خود را سپری می کند، اظهار داشت: علاوه براین آثار تاریخی اصفهان به قدری دیدنی و شگفت انگیز است که باعث افتخار جامعه بشری است و هر بشری به خود می بالد که چنین عقل و هوش و درایتی در صدها سال پیش چنین بناهایی را طراحی کرده واز نظر معماری وسایر علوم محاسبات آن بی نظیر بوده است.

وی در پایان به شرح ویژگی های یکی از همین آثاری که آن را مایه فخر و بالندگی بشر خواند پرداخت و گفت: اولین بار در شهر اصفهان مرحوم شیخ بهایی « بایه گاز» را کشف کرده است و ما امروزه شاهدیم که بعد از گذشت صدها سال بر روی این نوع گاز کار می شود.

وی تصریح کرد: شیخ بهایی از طریق «بایه گاز»  حمام آقا خسرو را به گونه ای گرم می کرد که تنها یک شمع برای گرم کردن مخزن این حمام کفایت می کرد.

گفتنی است اصفهان، سومین شهر پهناور ایران پس از تهران و مشهد، و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است.

انتهای پیام/میزان