سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 15:28 - یکشنبه 27 بهمن 1392

عقب نشینی مجلس از مصوبه پتروشیمی؛

قیمت گذاری پتروشیمی از بودجه ۹۳ حذف شد

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با بیان اینکه قصد مجلس در این خصوص شفاف سازی قیمت ها بوده است به صاحب نیوز گفت: من موافق این قیمت گذاری نبوده و نیستم.

به گزارش اصفهان شرق: به گفته نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی، در بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود که حداقل قیمت خوراک پتروشیمی ها ۱۵ سنت باشد که برای رفع ایراد شورای نگهبان به این بند این شرط حذف شد؛ بنابر این قیمت خوراک پتروشیمی ها می تواند پایین تر از ۱۵ سنت تعیین شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس پیش از این مقرر کردند قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها به گونه ای تعیین گردد که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذار این واحدها تا ۲۵ درصد باشد به شرط اینکه از ۱۵ سنت در هر متر مکعب کمتر نشود.

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی اواسط بهمن درباره نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی تصمیم گیری کردند، تصمیمی که به مذاق سرمایه‌گذاران خوش نیامد و فعالان بازار سرمایه به شدت به تصمیم ناگهانی مجلس درخصوص افزایش نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی به ۱۵ سنت اعتراض کردند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در این خصوص به صاحب نیوز گفت: من موافق این قیمت گذاری نبوده و نیستم.

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی ادامه داد: در صحبتی که با نمایندگان ارایه دهنده این طرح کردم آنها معتقد بودند که که قیمت تولیدات پتروشیمی در ایران با بازار های هدف بسیار تفاوت دارد.

وی افزود: کشورهای همسایه ایران که از این محصولات استفاده می کنند قیمت محصولات پتروشیمی بیشتر است و به همین دلیل نمایندگان پیشنهاد دهنده قصد داشتند که قیمت ها یکسان شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس تصریح کرد: قصد مجلس در این خصوص شفاف سازی قیمت ها بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تعیین قیمت محصولات پتروشیمی با تبصره ب ماده۱ قانون هدفمندی یارانه ها مغایرت ندارد گفت: اگر بگوییم که مغایرت ندارد اشتباه گفته ایم اما نظر شورای نگهبان در این خصوص حجت است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.