سرویس: اجتماعی » علمی 11:46 - دوشنبه 30 اسفند 1395

بر اساس نتایج رتبه‌بندی مؤسسه بین المللی تایمز

2 دانشگاه اصفهانی در جمع دانشگاه های برتر آسیا قرار گرفتند

14 دانشگاه ایران بر اساس تازه‌ترین نتایج رتبه‌بندی مؤسسه بین المللی تایمز در بین دانشگاه های برتر قاره آسیا قرار گرفتند که 2 دانشگاه از بین آنها از استان اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق، بر اساس تازه‌ترین نتایج رتبه‌بندی مؤسسه بین المللی تایمز در سال 2017، دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان در بین دانشگاه های برتر قاره آسیا قرار گرفتند.

فهرست دانشگاه های ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی که بر اساس مؤلفه‌های آموزشی، پژوهشی، انتقال دانش و عملکرد بین‌المللی صورت گرفته، به ترتیب شامل صنعتی شریف، علم و صنعت، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، شیراز، خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، اصفهان، شهید بهشتی، یزد، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی کرج و زنجان است.

دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشگاه های آسیا رتبه 92 و در بین دانشگاه های برتر کشور رتبه سوم را کسب کرده است.
همچنین دانشگاه اصفهان در رتبه بین 200 تا 250 در بین دانشگاه های برتر آسیا قرار گرفته و در بین دانشگاه های برتر کشور در جایگاه نهم ایستاده است.

پایگاه رتبه بندی تایمز از نظام های معتبر بین المللی رتبه بندی است که از سال 2004 میلادی ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها را در جهان آغاز کرده است.
در فهرست سال 2017 تایمز، کشورهای آسیای شرقی بیشترین جایگاه های برتر جدول را به خود اختصاص داده اند که دانشگاه ملی سنگاپور همچون سال گذشته در جایگاه نخست آسیا قرار گرفته است.

دانشگاه پکینگ چین، دانشگاه تسینگوآ چین، دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور و دانشگاه هنگ کنگ به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم آسیا را کسب کرده اند.
دانشگاه های شیراز، اصفهان، یزد، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی کرج و زنجان نیز برای نخستین بار توانستند در سال 2017 به جمع دانشگاه های برتر آسیایی راه پیدا کنند.
دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرد و اکنون 11 هزار دانشجو و 470 عضو هیات علمی دارد. در این دانشگاه رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه ارائه می شود.

دانشگاه اصفهان نیز با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع کشور در رشته های علوم انسانی و علوم پایه دارای حدود 13 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
اصفهان، دومین استان دانشگاهی کشور با حدود 330 هزار دانشجو و 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی است.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.