سرویس: غیر تولیدی 16:00 - شنبه 28 اسفند 1395

نصب خاطره های شهری در اصفهان

سه نماد حجمی در قالب خاطره شهری در آستانه نوروز 96 در سه نقطه شهر اصفهان نصب شد.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان گفت: خاطره شهری نمادهایی هستند که در ابعاد واقعی ساخته شده و شهروندان می توانند به یاد خاطرات قدیم در کنار آن ها عکس یادگاری بگیرند.
مهندس مهدی بقایی افزود: سه نماد قرآنی، انتظار و معلم طراحی، ساخته و به ترتیب در خیابان شهیدان، چهارراه عسگریه و خیابان آبشار، جنب خانه هنرمندان نصب شد.
وی افزود : نماد قرآنی 2 متر ارتفاع دارد و سازنده اش هاجر کمیلی است و این نماد متشکل از پنج تندیس انسان و میز هفت سین است که یادآور خاطرات عیدی های بین قرآن و گرفتن آن از دست بزرگترهاست.
وی همچنین درباره نماد معلم اظهارکرد: این نماد نیز در ارتفاع حداکثر 2 متر و شامل تعدادی دانش آموز، نیمکت و معلم است که هر رهگذری را برای گرفتن عکس یادگاری در پشت نیمکت های درس و مدرسه به خود فرا می خواند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان درباره نماد انتظار نیز گفت: این نماد در ارتفاع حداکثر 3 متر توسط فرزانه بهرام نوری اجرا و در چهار راه عسگریه که مهدیه بزرگ اصفهان در آن محدوده قرار دارد نصب شده است.
سازمان زیباسازی شهر اصفهان برای نوروز امسال حدود 13 نماد حجمی با موضوعات مختلف را طراحی و اجرا کرده است.
این سازمان با استفاده از ابزارهایی همچون طراحی فضاهای عمومی شهر، ارتقای کیفی محلات، نمادهای حجمی، نقش برجسته، نورپردازی پروژه های شهری و اماکن تاریخی، طراحی های نوین مبلمان شهری، مهندسی نصب المان های شهری، اجرای آبنما و آبنماد در مناطق شهری، زمینه ساز ایجاد بسترهای نشاط عمومی و آرامش خاطر شهروندان و مشارکت هرچه بیشتر آن ها شده است.
دستیابی به منظر مطلوب شهری با حفظ و تقویت ارزش ها و هویت معماری ایرانی- اسلامی، ایجاد نمادها و احجام مناسب در محوطه های ویژه با رویکرد هدایت و توسعه کاربرد هنر ایرانی اسلامی شهری و بهبود اثربخشی گرافیک محیطی، رنگ، روشنایی، نورپردازی، فضاسازی شهری، آذین بندی و … در راستای زیبایی شهر برخی از اهداف این سازمان است.
شهر تاریخی اصفهان با جمعیتی حدود 2 میلیون نفر ، به سبب پیشینه فرهنگی ، غنای تاریخی و وجود انبوه بناهای کهن یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی به وِیژه در ایام نوروز است و در سال های اخیر شهرداری این منطقه اقداماتی برای زیباسازی شهر انجام داده است.

انتهای پیام/ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.