سرویس: اجتماعی 17:05 - شنبه 28 اسفند 1395

رییس پلیس‌راه استان

خستگی و خواب‌آلودگی بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای است

سرهنگ پور قیصری از آمادگی صددرصدی پلیس‌راه استان اصفهان برای ایجاد امنیت ترافیکی در تمام جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، رییس پلیس‌راه استان اصفهان  با تبریک پیشاپیش نوروز 96 به همه هم‌وطنان اظهار کرد: استان اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی همیشه یکی از بهترین و در اولویت‌ترین مقصد برای حضور مسافران و گردشگران است.

* موج‌های سفرهای نوروزی در استان اصفهان

سرهنگ حسین پور قیصری بابیان اینکه در ایام نوروز با دو موج سفر به استان اصفهان مواجه هستیم، گفت: موج اول سفرها 27 اسفندماه تا پنج فروردین‌ماه و موج دوم از 5 فروردین تا پایان ایام نوروز خواهد بود.

وی با اذعان اینکه پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با به‌کارگیری تمامی تجهیزات و امکانات خود برای این ایام آماده‌شده است، تأکید کرد: آمادگی صد در صد خود را برای ایجاد امنیت ترافیکی در تمام جاده‌های استان اعلام می‌داریم.

رییس پلیس‌راه استان اصفهان بابیان اینکه 300 تیم گشت خودرویی این پلیس در جاده‌های استان به‌ویژه نقاط حادثه‌خیز و پر تصادف حضور دارند، گفت:‌ این تیم‌ها سعی در کنترل و روان‌سازی ترافیک جاده‌ها دارند.

سرهنگ پور قیصری با اظهار اینکه امیدوار هستیم با این مجموعه اقدام‌ها شاهد کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای باشیم، خاطرنشان کرد: نوروز سال 95 به نسبت نوروز 94 شاهد کاهش 14 نفری تلفات جاده‌ای در سطح جاده‌های استان اصفهان بودیم که امیدواریم امسال این روند بیش از گذشته باشد.

* یکی از معضلات و مشکلات ما تصادف‌های تک خودرویی ناشی از واژگونی و خارج از شدن از جاده بوده است

وی بابیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات ما تصادف‌های تک خودرویی ناشی از واژگونی و خارج از شدن از جاده بوده است، گفت: این مسئله ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان به وجود آمده است.

رییس پلیس‌راه استان اصفهان با اظهار اینکه این استان در مرکزیت کشور قرارگرفته است، اظهار کرد: بنابراین هر فردی که قصد مسافرت از شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و بالعکس را داشته باشد لابّد از این هست که قسمتی از سفر خود را از جاده‌های استان اصفهان انجام دهد.

* برپایی ایستگاه‌های سلامت

سرهنگ پور قیصری استان اصفهان را دارای بیش از 13 هزار جاده مواصلاتی عنوان و تصریح کرد: به‌واسطه این مطلب ممکن هست که مسافران درزمانی که در جاده‌های استان اصفهان حضور پیدا می‌کنند با خستگی مواجه باشند لذا برای کاهش تصادفات جاده‌ای ایستگاه‌های سلامت امنیت تدارک دیده‌شده است تا رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی به مدت 15 دقیقه در آن‌ها توقف کرده و به استراحت بپردازند.

* مسافرت تنها مبدأ و مقصد مسیر نیست

وی بابیان اینکه مسافرت تنها مبدأ و مقصد مسیر نیست، گفت: گردشگران از جاذبه‌های طول مسیر همچون بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و مکان‌های دیدنی استفاده بکنند و ضمناً در خلال آن استراحتی هم انجام دهند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

رییس پلیس‌راه استان اصفهان تأکید کرد: به ازای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت فراموش نشود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.