سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 15:10 - شنبه 28 اسفند 1395

دولت بیش از اندازه به برجام و شرایط پس از برجام متکی شد

فولادگر: منتقدان شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رقابتی بودن انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت: اصلاح‌طلبان کاندیدای در سایه نیز خواهند داشت و باید پیش‌بینی هر اتفاقی همچون ریزش رأی بیشتری از روحانی را داشته باشند چرا که در برخی نظرسنجی‌ها رأی منفی وی بالا است.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری این دوره که هم‌زمان با انتخابات شوراها و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی است، در یک فضای رقابتی خواهد بود و هر سه انتخابات بر همدیگر تأثیر خواهند داشت.

وی افزود: در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری موضوع مورد بحث این است که این انتخابات در وسط یک دوره از ریاست جمهوری واقع شده و ابتدای دوره نیست و به نظر می‌رسد برای رئیس‌جمهور مستقر شرایط بهتری فراهم است و اصطلاحاً شانس بیشتری برای پیروزی دارد چرا که دولت مستقر است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود این انتخابات کاملاً رقابتی باشد و  دولت منتقدین زیادی هم دارد که دولت را در معرض نقد قرار می‌دهند.

فولادگر عنوان کرد: به رئیس‌جمهور مستقر انتقاد وارد است و همه دولت‌ها یک سری نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف دارند.

وی تصریح کرد: دولتی که رأی بیاورد مورد حمایت مردم و مقام معظم رهبری خواهد بود و رئیس‌جمهور همه مردم است اما الآن انتخابات است و در انتخابات فضای نقد وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به جز دولت، افراد مستقل و منتقد هم در انتخابات حضور خواهند داشت که به عملکرد دولت نقد دارند.

فولادگر با اشاره به شرایط جبهه مردمی نیروهای انقلاب، خاطرنشان کرد: روال جبهه این است که پس از طی فرایندی که شروع شده به یک نفر برسند و طبعاً به عنوان منتقد برنامه‌های دولت، مخصوصاً در بحث‌های اقتصادی و فرهنگی به دولت نقد خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پافشاری و محل نفوذ دشمن بیشتر روی بحث‌های اقتصادی و فرهنگی است، گفت: در بحث سیاست داخلی کشور ثبات خود را پیدا کرده است و رفت و آمد جریانات سیاسی که درون نظام هستند  مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بحث سیاست خارجی هم در سال‌های اخیر اوج اقتدار نظام و کشورمان را علی‌الخصوص در مبارزه با تروریسم و پیروزی‌های جبهه مقاومت، شاهد هستیم.

فولادگر با اشاره به این موضوع که نتایج آسیب‌های فرهنگی و اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: بیشتر انتقادهای وارد بر دولت نیز در موضوعات فرهنگی و اقتصادی است و دولت در موضوع اقتصاد نتوانست خیلی از برنامه‌هایی را که داشت، اجرایی کند و بیش از اندازه به برجام و شرایط پس از برجام متکی شد در حالی که می‌توانست بیشتر نگاه به درون داشته باشد و حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی را پیگیری کند.

وی ادامه داد: با توجه به فضای رقابتی که در انتخابات آینده حاکم است اگر منتقدین دولت بتواند دیدگاه‌ها و گفتمان خود را بیشتر به بدنه جامعه منتقل کنند شانس زیادی برای موفقیت دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اصلاح‌طلبان و گزینه نهایی آن‌ها، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان آقای روحانی را به عنوان کاندیدای اصلی معرفی کرده‌اند اما کاندید در سایه نیز خواهند داشت و باید پیش‌بینی هر اتفاقی همچون ریزش رای بیشتری از روحانی را داشته باشند چراکه در برخی از نظرسنجی‌ها ما شاهد این هستیم که روی منفی وی بالا است.

فولادگر بیان کرد: نباید به سمت دوقطبی کردن فضای انتخابات پیش رفت و نباید به سمتی رویم که برخی از نقاط ضعف به تفرقه تبدیل شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید بیشتر به سمت نقد منصفانه و گفتمانی و همچنین تبیین شرایط موجود کشور برویم، خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور به گونه‌ای است که اگر جریان انقلابی در انتخابات پیروز شود این طور نیست که یک شبه، مشکلات رفع شود و نیاز به یک دوره چهار ساله است که نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف رفع شوند.

انتهای پیام /فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.