سرویس: اجتماعی 16:38 - جمعه 27 اسفند 1395

امام جمعه نصرآباد:

توجه به صنایع دستی و ظرفیت های گردشگری عامل توسعه است

حجت الاسلام دشتی بهره گیری از میراث فرهنگی به جا مانده و صنایع دستی و ظرفیت های گردشگری شهر را عامل توسعه برشمرد و گفت: اصالت و اقتصاد بومی خود را از دست ندهیم و در حفظ و نگهداری اموال عمومی و بیت المال کوشا باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه نصرآباد جرقویه در خطبه های امروز با تأکید بر ضرورت خانه تکانی دل در کنار خانه تکانی منزل اظهار کرد: باید در آستانه سال نو به گونه ای به استقبال بهار برویم که خداوند بهار معنویت را نصیبمان کند و در ظهور امام زمانمان تعجیل فرماید.

حجت الاسلام دشتی ادامه داد: همراه با تجدید لباس و طبیعت اخلاق و رفتار ما هم نو شود و سالی پر خیر و برکت با افزایش معارف قرآنی و مهدوی برای خود رقم بزنیم، در خانه تکانی دل سری بزنیم ببینیم بنده خدا هستیم یا بنده شهوت و پول و منفعت، با آغاز سال نو صله رحم و اخوت ایمانی، مصلحت کشور و تقویت ارکان و ارزش های نظام را همواره مد نظر داشته باشیم،

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام خمینی (ره) محبت و ولایت و پیروی از خاندان عصمت و طهارت را ضروری خواند و افزود: این بانو بزرگوار در پرتو بندگی خالق هستی صدیقه کبری شد.

خطیب جمعه نصرآباد با اشاره به شهادت شیخ احمد یاسن از علمای بزرگ مقاومت در سوم فروردین ۸۳ گفت: اسراییل غاصب فکر کرده با ترور و بمباران می تواند مقاومت را بشکند اما مقاومت در منطقه قوی تر و گسترده تر شد.

حجت الاسلام دشتی با انتقاد از این که سال در حال تمام شدن است اما بسیاری از زوایای آن در اقدام و عمل به نتیجه نرسیده است؛ تصریح کرد: مسئولان باید اقتصاد مقاومتی را همه مد نظر داشته باشند و در تمام سطوح از منزل و شهر و روستا تا کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی بهره گیری از میراث فرهنگی به جا مانده و صنایع دستی و ظرفیت های گردشگری شهر را عامل توسعه بر شمرد و گفت: اصالت و اقتصاد بومی خود را از دست ندهیم، در حفظ و نگهداری اموال عمومی و بیت المال کوشا باشیم و در اجرای پروژه ها نگاه کارشناسی داشته تا مشکلات به وجود نیاید و در بحران و مشکلات و قبل آن مدیریت داشته باشیم.

امام جمعه نصرآباد توجه به فرهنگ و درس بچه ها در کنار تأمین سایر نیازهایشان را لازم دانست و بر ضرورت کمک به مدارس و مراکز فرهنگی تأکید کرد.

حجت الاسلام دشتی با اشاره به در پیش بودن ثبت نام شوراها گفت: افرادی در صحنه بروند که ولایت مدار بوده و نظام و کشور و منفعت عموم مردم برایشان مهم باشد، لازم نیست همه احساس وظیفه کنند.

وی در پایان خطبه ها مروری بر برخی از حوادث سال از جمله حادثه پلاسکو، تشدید گرد و غبار و ریزگردها داشت و بر ضرورت پیشگیری از مشکلات زیست محیطی در منطقه جرقویه و اقدامات بیشتر توسط منابع طبیعی تأکید کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.