سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 18:03 - پنجشنبه 26 اسفند 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

آمار بیکاری باید سالانه هشت درصد کاهش پیدا کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار کل ساختار لایحه دولت به یک قانون جامع تبدیل شد. در این قانون مشخصا آمار بیکاری باید سالانه ۰.۸ درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاحات قانون شوراهای شهر اظهار داشت: هنوز بخشی از اصلاحات مربوط به شوراهای شهر باقی مانده که بعد از انتخابات به سرانجام می‌رسد، در اصلاحیه قبلی قرار بر این بود که شهرهای زیر دو میلیون نفر 13 نفر، شهرهای بالای دو میلیون نفر 15 نفر و شهر تهران 21 نفر عضو شورا داشته باشد.

وی افزود: در بودجه سال آینده هزار و 300 میلیون دلار برای تقویت بنیه دفاعی، 100 میلیون دلار برای صدا و سیما، 300 میلیون دلار برای روش‌های آبیاری و 300 میلیون دلار برای آبرسانی به دهستان‌ها تخصیص یافته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 150 میلیارد تومان برای مترو اصفهان، 80 میلیارد تومان برای سالن اجلاس سران و 20 میلیارد تومان برای انتقال بازیافت به اصفهان از طریق اوراق بهادار اختصاص یافته است، اضافه کرد: برای پیگیری این مبالغ در مجلس تلاش بسیاری صورت گرفت و این سه پروژه به دلیل اهمیت در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیر دولتی نیز تصویب شد. همچنین موادی از آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شد. در بودجه سال 95 نیز اصلاحاتی صورت گرفت. حق التدریس‌ها تعیین تکلیف شد.

فولادگر افزود: گزارش‌های نظارتی با توجه به حوادث ملی رخ داده اخیر، بررسی علل عدم اجرای برخی از قوانین، تحقیق و تفحص از بعضی صنایع همچون صنعت فولاد و مس در دستور کار مجلس بود.

وی با بیان اینکه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44 تصویب شد، افزود: نحوه تحقق اقتصاد مقاومتی، نظارت بر اجرای قوانین رفع موانع تولید، حداکثر استفاده از تولید داخل، قانون بهبود کسب و کار و خود قانون اصل 44 مواردی هستند که برای مجلس در اولویت قرار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قانون احزاب بعد از 35 سال ابلاغ شد، ادامه داد: اصلاحات برنامه شورای نگهبان در احکام دائمی ششم انجام شد، همچنین قانون اصل 44 اصلاح شد و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و سازمان بهره وری انرژی با یکدیگر ترکیب و سازمان ساتبا به هدف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل شد.

وی افزود: در سال گذشته برای نخستین بار کل ساختار لایحه دولت به یک قانون جامع تبدیل شد. در این قانون مشخصا آمار بیکاری باید سالانه 0.8 درصد کاهش پیدا کند. همچنین فاصله نرخ تسهیلات و سپرده سالانه باید 10 درصد کاهش پیدا کند.

فولادگر با بیان اینکه 3 درصد از درآمد نفت باید به مناطق محروم اختصاص یابد، افزود: چون در اصفهان سهم مناطق محروم کمتر است اصفهان سهم کمتری از این موضوع می‌برد.

وی ادامه داد: توسعه روش‌های نوین آبیاری، شیرین کردن آب برای مناطقی از جنوب کشور، اصلاح روش شستشو و خنک کردن در کارخانه‌ها، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، سهم یک درصدی حمل و نقل ریلی از درآمد نفت و گاز و افزایش پهنای باند اینترنت کشور در بودجه سال آینده لحاظ شده است.

نماینده اصفهان در مجلس درباره تحلیل انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ادامه داد: در اصفهان سه انتخابات روی خواهد داد، هر سه انتخابات فضای بسیار رقابتی خواهند داشت. اما تجربه نشان داده است شخص رئیس جمهور شانس بیشتری داشته و دارد. با رجوع به گذشته احتمالا این دولت نیز دو دوره‌ای می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات مهم مجلس در ماه‌های اخیر اظهار داشت: برنامه ششم و بودجه سال آینده دو کار عمده مجلس شورای اسلامی در ماه‌های گذشته بود که از آنجایی که طبق قانون همزمان با این دو موضوع کار دیگری در مجلس نباید انجام شود مصوبات مهم بعد از اتمام این دو مسئله تصویب شد.

فولادگر با بیان اینکه قانون احزاب بعد از 35 سال ابلاغ شد، ادامه داد: اصلاحات شورای نگهبان در احکام دائمی برنامه ششم انجام شد، همچنین قانون اصل 44 اصلاح شد و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و سازمان بهره وری انرژی با یکدیگر ترکیب و سازمان ساتبا به هدف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل شد.

وی در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیر دولتی نیز تصویب شد. همچنین موادی از آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شد. در بودجه سال 95 نیز اصلاحاتی صورت گرفت، همچنین حق‌التدریس‌ها تعیین تکلیف شد.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: 150 میلیارد تومان برای مترو اصفهان، 80 میلیارد تومان برای سالن اجلاس سران و 20 میلیارد تومان برای انتقال بازیافت به اصفهان داده خواهد شد. این سه طرح، پروژه‌های مطرحی هستند که مجلس به انجام آنها اهمیت می‌دهد.

فولادگر با اشاره به مهمترین مصوبات مجلس شورای اسلامی در ماه‌های گذشته گفت: تصویب برنامه ششم توسعه، تصویب بودجه سال 96، تصویب قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، قانون اصلاح موادی از اصل 44، تصویب اساسنامه سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری از انرژی برق (ساتبا) از مهمترین مصوبات ماه‌های گذشته مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود.

وی همچنین به روزرسانی قانون احزاب، اصلاح قانون تاسیس و اداره مراکز آموزشی غیر دولتی، قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی و اصلاح قانون کاهش ساعات کار بانوان را از دیگر مصوبات مهم مجلس در ماه‌های اخیر عنوان کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 گفت: اعضای این کمیسیون 15 نفر هستند که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه پنج کار نظارتی در اولویت اقدامات این کمیسیون قرار دارد، افزود: نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی، نظارت بر اجرای قانون رفع موانع تولید، قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، قانون بهبود کسب و کار و قانون اصل 44 و اصلاحات بعدی آن باید به عنوان برنامه و خط مشی سال 96 کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 دنبال شود.

فولادگر با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در دوره جدید کمیسیون فعالیت‌های اثرگذاری داشته باشیم، افزود: در صورتی‌که کار این کمیسیون زودتر شروع شده بود می‌توانستیم در تصویب بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه تاثیر بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مجموع سهم نفت در بودجه جاری و عمرانی کشور به 2.3 میلیارد دلار رسیده است، گفت: سال‌های گذشته 2 درصد از درآمدهای نفتی به مناطق محروم و نفت خیز اختصاص پیدا می‌کرد که امسال به 3 درصد افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش‌های برنامه ششم توسعه مربوط به امور ایثارگران است افزود: حکم‌های حمایتی خوبی در این زمینه ارائه شد که امیدواریم به طور کامل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه 20 درصد از نرخ طلاق در کشور کاهش پیدا کند، گفت: در برخی از شهرهای کشور و به‌ویژه در کلان‌شهرها، نرخ رشد طلاق از ازدواج بیشتر شده است.

فولادگر گفت: دولت باید از طریق اعطای وام به جوانان و افزایش مرخصی زایمان به افزایش ازدواج و افزایش فرزندآوری در جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه از مجموع 48 هزار میلیارد تومان صرفه جویی حاصل از هدفمندی یارانه‌ها 42 هزار میلیارد تومان به پرداخت یارانه‌های نقدی اختصاص پیدا می‌کند، گفت: صرفه جویی‌های حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید در زمینه تولید، اشتغال، افزایش بهره وری، کاهش مصرف انرژی و ارتقای عدالت اجتماعی هزینه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: دولت وظیفه دارد اصل حذف یارانه‌های افراد پردرآمد را به عنوان مصوبه مجلس اجرا کند البته در این موارد اشتباه نیز کرده و بسیاری به اشتباه حذف شدند که گاهی به ما مراجعه می‌کنند و پیگیر مطالبات خود هستند.

وی گفت: اجرای سیاست‌های اصل 44 در دولت نهم شروع شد و این دولت در شروع کار سیاست‌ها و تدوین آیین نامه اجرایی و ساختار سازی در این زمینه موفق عمل کرد اما در اجرای سیاست‌ها خیلی موفق نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت یازدهم این مسیر تا حدی اصلاح کرد و با کمک مجلس شورای اسلامی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرد.

وی افزود: دولت یازدهم انحرافات ناشی از اجرای سیاست‌های اصل 44 را کم کرد و سیاست و تطابق با قانون را در این زمینه افزایش داد.

فولادگر گفت: با مصوبه مجلس در مورد یارانه‌های نقدی مستمری و سهم افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد را 2.5 تا 3 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.