سرویس: اجتماعی 23:53 - چهارشنبه 25 اسفند 1395

دو کلام حرف حساب؛

هیس! تنها بخشنده ها می بخشند

در مورد کسی قضاوت نمیکنم اما کسانی هستند که خیلی وقت است «بخشش» را بخش نکرده اند، خیلی وقت است که «محبت» را بی محاسبه پخش نکرده اند؛

اصفهان شرق _ شقایق تمیزی فر/ گذشت و بخشش در لغت به معنای نادیده گرفتن خطای دیگران با توجه به ضعف و کاستی خطاکار است که  یک عامل بسیار موثر در احساس خوشبختی همه ی ماست! انسان بدون این توانایی به موجودی مادی تبدیل می شود که قادر نیست ورای امور را ببیند و فقط بر اساس آنچه که میبیند و می شنود عمل خواهد کرد. خیلی از ما متوجه نمی شویم که با گذشت نکردن چه چیزهایی را از دست میدهیم یا با بخشیدن دیگران یا حتی خودمان چه چیزهایی عایدمان می شود! خوب است بدانید که شما وقتی حقیقتا خوشبخت هستید که وجودتان آرامش بخش دیگران باشد!و بدانید اگر کسی از شما کمکی خواست یعنی هنوز روی این زمین ارزشمندید!

حالا میخواهم دوکلام حرف حساب بزنم با شما!

در مورد کسی قضاوت نمیکنم اما کسانی هستند که خیلی وقت است «بخشش» را بخش نکرده اند، خیلی وقت است که «محبت» را بی محاسبه پخش نکرده اند؛ خیلی وقت است که به «خشم» های وجودشان بی محابا «چشم»میگویند! حرف حسابم با آنهاست.

آنهایی که میگویند اگر ببخشیم کوچک میشویم، اگر ببخشیم زخم های چندین و چندساله یمان سرباز میکنند، اگر ببخشیم همه میبخشند و این خلاف قانون انتقام است..! به این ترتیب هرکس که بخواهد به دریچه ی قلبشان نفوذ کند با سیم خارداری که به دورش کشیده اند و با دیوار های بلندی که مسافت میانشان را بیشتر میکند زخمی اش می کنند! تونل ها فریاد میزنند: راه هست حتی در دل سنگ اما این افراد نمیشنوند!

پنجره ی کوپه قطار این افراد نیمه باز است ،سکوت بیرون برایشان طاقت فرساست و تفنگشان ابرهارا نشانه گرفته است، و دهقان فداکاری هم نیست که مسافران را نجات دهد چون آنها خودشان خواسته اند که اینگونه باشند….کسانی که معتقدند هیچ چیز مشترکی بین خودشان و دیگران نیست جز آسمانی که بالای سرشان است… اما اشتباه نکنید! کسانی هم در این میان هستند که وقتی ببینند یک گنجشک دارد از روی زمین دنبال دانه میگردد راهشان را کج کنند و از یک طرف دیگر بروند تا گنجشک نپرد و بتواند بدون ترس غذایش را بخورد، هرکس بخواهد کاری را انجام دهد راهش را پیدا میکند و هرکس هم که مایل نباشد بهانه اش را!حقیقت این است که شما نمیبخشید که به بقیه ثابت شود که احمق یا ساده اید،شما میبخشید چون برای سلامتیتان ارزش قائل اید یا ساده تر بگویم وقت فکر کردن ب چیزهای بیهوده را ندارید! اما تا به حال فکر کرده اید اگه قرار بود با بخشیدن کسی کوچک شود خدا انقدر بزرگ نبود؟حقیقت این است که شما آنچه را که برای دیگران خالی میکنید خداوند برای شما پر خواهد کرد.

باور کنید مهم نیست چه کسی و تا چه اندازه مقصر ماجراست، مهم این است که یادمان باشد که عمر داستان زندگیمان خیلی کوتاه است ،شاید به کوتاهی عمر یک گل! و چه بهترخواهد شد اگر اجازه بدهیم در پایان این مدت چندروزه خاطرهای خوبی را از خودمان برجای بگذاریم!

تابه حال برایتان پیش امده است که  زخمی را لمس کرده باشید اما دردی حس نکنید!؟ این احساس نکردن درد، همان حقیقت «بخشش» است!

من به جای کسی نیستم اما بنظرم قلم افکاری که ترسیم میکنیم میشود تصویر زندگیمان! انتخاب با ماست که تصویر زندگیمان خط خطی باشد یا برعکس رنگارنگ و‌ گلدار! این شمایید که غم هارا میان خودتان تقسیم میکنید و شادی هارا ضرب! این شمایید که تصمیم میگیرید لنز دوربینتان را تمیز کنید تا عکس هایتان شفاف تر و زیبا تر شود یا نه برعکس تیره و تار! همزمان با تمیزشدن لنز دوربینتان خواهید دید که در بین آدم های اطرافتان هستند کسانی که معنی نگاه های خیره به سفره های خالی هفت سین را به خوبی بفهمند… کسانی که هرشب طعم گرسنگی را چشیده باشند و رنگ پریدگی ناشی از ضعف و ناتوانی را به خوبی در چهره ی خواهر و برادرهای ۵ساله شان دیده باشند ، وقتی که به اندازه ی آن کودک ۵ساله گرسنه بودید و با این حال غذایتان را به او بخشیدید می شوید یک انسان با بوی خوش انسانیت. طفلک بچه های فقیر فقط در زنگ انشا تعطیلات را به کنار دریا می روند!

چشم انتظارخیلی ها به دست های پر از مهر و عطوفت شماخواهد بود و نه تنها آنها بلکه چشم جهانی به دستان شما و اطرافیانتان بوده و هست! بنظر من هم دستی که کمک می کند از دستی که برای دعا بالا می رود مقدس تر است!

امروز روز باران است، پس چون باران باشید تا درختان و گل ها به شوق شما بشکفند  امروز اولین روز از بقیه عمر شماست پس احسان و مهربانی را به سفره ی همسایه هاتان تقدیم کنید تا هوای حیاطشان با بوی سیب هفت سین عید معطر شود چرا که حس بشر دوستانه، احساس تنهایی و انزوا را می زداید و بدانید که همیشه چند قدم آخر است که سخت ترین قسمت راه است اما باور داشته باشید که خداوند در همین نزدیکیست!

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.