اصفهان شرق

آماده‌باش 3000 نفر نیرو و خودروی پلیس در جاده‌های استان اصفهان

کدخبر: 128725
1395/12/26 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، عبدالرضا آقاخانی در مراسم آغاز به کار رزمایش بزرگ طرح نوروزی فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: رزمایش طرح نوروزی نماد وحدت، همدلی و هم‌زبانی دستگاه‌های دولت جمهوری اسلامی بوده و بی‌شک در پرتو این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها است که می‌توان به اهداف عالیه نظام دست یافت.

وی با تقدیر از حمایت و پشتیبانی استانداری اصفهان از نیروی انتظامی استان افزود: امروز که یکی از مأموریت‌های عملیاتی سنگین نوروزی آغاز می‌شود، نشان‌دهنده حساسیت دستگاه‌ها در جهت فراهم کردن زمینه‌های امنیت، آسایش و امنیت ترافیکی در روزهای پایانی سال و نوروز 96 است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این رزمایش در مجموع یک هزار و 800 نفر نیروی پلیس‌ راه و راهور و بیش از یک هزار و 600 دستگاه خودروی پلیس به‌ کارگیری می‌شود و علاوه بر آن از تجهیزات، نیروی انسانی و خودروهای دیگر دستگاه‌ها از جمله اورژانس، هلال‌احمر، امداد خودرو، سازمان حمل و نقل جاده‌ای، راهداری‌ها، آتش‌نشانی، شهرداری‌ها و غیره نیز استفاده می‌شود.

وی هدف از اجرای این رزمایش را آمادگی تمامی نیروها جهت ایجاد فضایی آرام و با نشاط برای مردم استان و میهمانان نوروزی، پرهیز از هرگونه موازی کاری در دستگاه‌های انتظامی، خدماتی و امدادی، هماهنگی جهت استفاده از توان تمام دستگاه‌ها جهت خدمت‌رسانی، جلوگیری از حوادث رانندگی ناگوار و آسیب رسیدن به مردم در خیابان‌ها و جاده‌ها و ایجاد آمادگی جهت کاهش هرچه بیشتر تصادفات عنوان کرد.

آقاخانی از کسب رتبه اول پلیس راهور استان در سطح کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه ارتقا یافته این پلیس امیدواریم که تا پایان نوروز نیز با تلاش نیروها با کمترین ضایعات تصادفی و کاهش چشمگیر در تصادفات فوتی در سطح جاده‌ها روبرو باشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در کسب این رتبه همکاری همه دستگاه‌ها با پلیس نیز نقش داشته است، اضافه کرد: امروز در کشور با 3 درصد افزایش تصادفات روبرو هستیم و این در حالی است که در استان اصفهان توانستیم در درون شهر شاخص تصادفات فوتی را به 12 درصد و در بیرون شهر به 3 درصد کاهش برسانیم، امید دارم که توانسته باشیم در جهت آرامش و آسایش مردم قدمی هرچند ناچیز برداریم.

در حاشیه این مراسم از اتوبوس ترافیکی همیاران پلیس و نخستین خودروی مجهز به دوربین ثبت تخلفات ساکن که با همکاری پلیس راهور و شهرداری اصفهان در سطح شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود توسط فرمانده انتظامی استان و استاندار اصفهان و دیگر مسؤولان رونمایی شد.

انتهای پیام/فارس