سرویس: اجتماعی 12:36 - دوشنبه 23 اسفند 1395

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

«آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی» شعار نوروزی ناجا/ اطلس امنیتی استان اصفهان سال ۹۶ رونمایی خواهد شد

سردار آقاخانی از تهیه و رونمایی اطلس امنیتی استان اصفهان در سال آینده خبر داد و افزود: سیاست‌های ما همانند سال گذشته است، ناجا با شادی مردم مخالف نیست اما با ناهنجاری‌ها، تعرض به مردم و وسایل مردم و امکانات بیت‌المال با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، فرمانده انتظامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی این فرماندهی با تبریک پیشاپیش سال نو و میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: سال 95 با توجه به اقدام‌های انجام‌شده برای پلیس استان سال خوبی بود.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به تعامل رسانه‌های استان برای بازنشر اقدام‌های انجام‌شده است، گفت: شما کمک‌حال پلیس بوده‌اید و عملکرد پلیس را تحت رصد خود قرار داده و اطلاع‌رسانی به مردم به‌خوبی انجام‌شده است.

وی با اشاره به کشفیات 11ماهه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با توانی که در سال 95 فراهم‌شده در سال 96 سمت‌وسوی مأموریت‌ها را به‌سوی موفقیت خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه در این مدت یازده‌ماهه میزان دستگیری‌ها در تمام حوزه‌ها دو درصد افزایش داشته است، گفت: کشف سرقت در این مدت دو درصد و دستگیری سارقان هفت درصد رشد داشته است.

سردار آقاخانی بابیان اینکه در حوزه دستگیری افراد شرور 21 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: دستگیری قاچاقچیان 16 درصد، کشف قتل 30 درصد، کشف سلاح‌های غیرمجاز 11 درصد شاهد رشد هستیم.

وی با اشاره به 33 تن کشف انواع مواد مخدر در استان اصفهان دریازده ماهه سال جاری، افزود: جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای 10 درصد، برخورد با جرائم اجتماعی 12 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه پلیس فتا یک پلیس نوپا در سطح پلیس های تخصصی ناجا است، تأکید کرد: پلیس فتای استان در سال جاری در رزمایش عملیات فنی، آموزش و توانمندسازی و عملکرد یگانی رتبه اول کشور را کسب کرده است که نشان پویایی، زنده‌بودن و اشراف کامل آن‌ها بر جرائم سایبر را نشان می‌دهد.

سردار آقاخانی با اظهار اینکه پلیس راهور استان اصفهان در کاهش تصادفات در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است و گفت: فرهنگ‌سازی‌ها و مشارکت شهروندان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی این مُهم را رقم شده است.

وی از برقراری یک و نیم میلیون تماس با سامانه فوریت‌های پلیس 110 استان در این مدت خبر داد

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه در مدت 11 ماهه سال جاری با مجموع اقدام‌های پلیس استان شاهد کاهش یک‌درصدی جرائم خشن هستیم، گفت: قتل 13 درصد، تجاوز به عنف 20 درصد کاهش داشته است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 10 هزار تماس با سامانه 197 برقرارشده است، اظهار کرد: 48 جلسه دیدار چهره به چهره در مرکز سامانه 197 مرکز استان با حضور شخص فرمانده انتظامی استان برگزارشده است.

وی با اشاره به چهارشنبه پایان سال، گفت: سیاست‌های ما همانند سال گذشته است، ناجا با شادی مردم مخالف نیست اما با ناهنجاری‌ها، تعرض به مردم و وسایل مردم و امکانات بیت‌المال با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه امسال در موضوع کشف مواد محترقه عملکرد خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: نارنجک‌های دست‌ساز به هر نحوی ممنوع است، ضمن اینکه یک‌میلیون عدد ترقه کشف‌شده است.

سردار آقاخانی از اجرای رزمایش نوروزی همزمان پلیس استان اصفهان با سراسر کشور در تاریخ 25 اسفندماه 95 خبر داد و گفت: این طرح تا 20 فروردین 96 ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه این کار با حضور استاندار اصفهان کلید خواهد خورد.

وی بابیان اینکه شعار ناجا برای نوروز 96 «آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی» است، اظهار کرد: امیدوار هستیم با مجموع اقدام‌های پلیس استان اصفهان، خاطراتی خوشی در اذهان مسافران و گردشگران نوروزی ثبت کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اظهار اینکه 35 ایستگاه امنیت سلامت برای نوروز 96 در استان راه‌اندازی شده است، گفت: وزارت کشور اصفهان را به‌عنوان الگو در این زمینه در سطح کشور معرفی کرده است.

سردار آقاخانی بابیان اینکه در نوروز 96 با چهره جدید پلیس پارک‌ها مواجه خواهید شد، ادامه داد: با اجرای طرح آرامش برخورد با معتادان متهاجر و ولگرد در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه امنیتی امام علی (ع) فرمانده انتظامی استان اصفهان ویژه انتخابات گفت: مسائل مربوط به انتخابات در این قرارگاه رصد و تصمیم‌های لازم اخذ می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان توسعه فضای انقلابی در مجموعه ناجای استان، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین تمام کارکنان، بالا بردن توان عملیاتی کارکنان،

بالا بردن شتاب کار تخصصی در پلیس استان، توجه به محلات آسیب‌پذیر را ازجمله کارهای ویژه این فرماندهی برای سال آینده عنوان کرد.

سردار آقاخانی از تهیه و رونمایی اطلس امنیتی استان اصفهان در سال آینده خبر داد و گفت: این اطلس یا مشارکت‌های پلیس تخصصی استان و برخی دیگر از دستگاه‌ها تهیه خواهد شد.

وی بابیان اینکه در برخورد با کانون‌های جرم امسال سه منطقه را به‌صورت ویژه در دستور کار داشتیم، اظهار کرد: با ظرفیت‌های به وجود آمده سال آِینده این مناطق را 10 برابر خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اظهار اینکه سال 96، سال قرار دادن کل توان عملیاتی برای برخورد با جرائم ویژه خواهد بود، گفت: برخورد با اراذل‌واوباش و مزاحمین خیابانی، ارتقای امنیت اخلاقی با رویکردهای جدید، برخورد با پاتوق‌های افراد مسئله‌دار، ساماندهی و سامان بخشی امور ترافیکی و کور کردن زمینه‌های خرید اموال مسروقه با برخورد جدی با مال‌خرها را ازجمله این موضوعات است.

سردار آقاخانی بابیان اینکه تلخ‌ترین خاطره سال 95 بنده شنیدن شهادت دو تن از همکاران و فوت دو تن از مأموران پلیس‌راه بوده است، در پاسخ به صاحب‌نیوز، گفت: پرونده شهید قضاوی که در ابتدای سال 95 در درگیری با سوداگران مرگ به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا آنجایی که در جریان هستیم حکم قصاص برای متهمان در دیوان عالی کشور مایید شده است ولی برای اطلاع دقیق باید این موضوع را از مسئولان قضایی استان پس و جو کنید.

صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.