اصفهان شرق

افتتاح بیش از ۱۴ کیلومتر کانال کشاورزی جدیدالاحداث در روستای کفران

کدخبر: 128472
1395/12/21 در ساعت 13:26

رئیس شورای اسلامی کفران طی گفتگو با اصفهان شرق با توجه به اهمیت کانال های کشاورزی در شرق اصفهان گفت: با افتتاح و شروع بهره برداری از کانال های کشاورزی کفران در سالجاری، ضمن اینکه کشاورزان از صرف هزینه های گزاف آبکشی فارغ شدند، از اتلاف و پرت بیش از ۷۰ درصدی آب کشاورزان نیز جلوگیری شد.

مرتضی قدیری اظهار کرد: طرح احداث کانال های کشاورزی کفران در صدر برنامه ها قرار داشته و تقریبا تمام توانمان را در این سال ها مصروف آن کردیم و بحمدالله در سالجاری به ثمر نشست.

وی با اشاره به پرت آب در کانال های خاکی افزود: کشاورزان روستای کفران همه خرده مالک هستند و زمان رهاسازی مقطعی آب زاینده رود نیز دچار مشقات و مصائب فراوانی بوده و علاوه بر اتلاف و پرت ۷۰ درصدی آب، مجبورند هزینه های گزافی صرف آبکشی و لایروبی جوی های قدیمی کنند و در این رابطه بهترین کار احداث کانال های سیمانی است.

رئیس شورای اسلامی کفران با اشاره به پیگیری های انجام شده طی چهار سال گذشته بیان کرد: با موافقت مسئولان و در حالی که هنوز طرح کانال های کشاورزی کفران آماده نشده بود، احداث کانالها شروع شد و هم اکنون بیش از 14 کیلومتر افتتاح شد.

وی با اشاره به سختی های کار افزود: آزادسازی مسیر کانال ها و از همه مهمتر تغییر مسیر عبوری از وسط روستا به علت ارتفاع گرفتن زیاد از سطح معابر، با مشقت بسیار انجام شد و امروز شاهد ارتقا کار هستیم.

قدیری خاطرنشان کرد: با همراهی و همدلی کشاورزان توانستیم بیش از ۱۴ کیلومتر کانال در کفران احداث و به بهره بردای برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید از کانال ها محافظت کنند، اذعان کرد: امیدواریم در فاز بعدی بتوان بیش از ۶۰ کیلومتر از کانال های درجه ۴ را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/