سرویس: سیاسی 18:07 - شنبه 21 اسفند 1395

حمید رسایی

رکود بازار نتیجه اشتباه دولت بود/ لیست اموال وزرا را ارائه دهید تا کاسبان تحریم مشخص شوند

رسایی گفت: گره زدن مذاکرات به اقتصاد کشور توسط دولت اشتباهی بود که باعث شد تا بازار منتظر نتیجه مذاکرات بماند و رکود بازار نتیجه این انتظار بود و بعد از آن نیز تحریم لغو نشد و آن زمان که می گفتیم با برجام تحریم‌ها لغو نخواهد شد به ما کاسب تحریم گفتند.

به گزارش اصفهان شرق، حمید رسایی شامگاه جمعه در مسجد جامع جنیران در جمع مردم این محل اظهار کرد: در ۳۸ سال گذشته از عمر انقلاب شاهد خدمات و گاهی نیز شاهد کوتاهی ها یا حتی خیانت، تنبلی یا بی عرضه گی برخی مسئولان و در کنار آن توانمندی و تلاش دیگر مسئولان را شاهد بودیم.

رسایی ادامه داد: مهم ترین شعار مردم در زمان انقلاب “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” بود که معنی استقلال نفی تسلط استکبار و نظام سلطه بر کشور و تصمیم گیری خود مردم برای کشور بود و این دستور قرآن است که اجازه تسلط کافران به مسلمانان را نمی دهد.

* آزادی یا ولنگاری؟!

وی ادامه داد: دومین قسمت شعار اصلی انقلاب، آزادی به معنی واقعی بود که نباید به اشتباه به معنای ولنگاری تعبیر شود زیرا ولنگاری قبل از انقلاب در کشور وجود داشت پس منظور مردم از شعار آزادی، ولنگاری نبوده است و آزادی را در چهارچوب دین می خواهند.

رسایی تصریح کرد: از طریق بعضی آزادی های ولنگاری به نام آزادی قلم در سال ۹۲ با نوشتن مقاله ای در یک روزنامه، ولایت امیر المومنین (ع) را زیر سوال بردند که در مجلس از وزیر ارشاد سوال کردم و وزیر با رای مجلس محکوم شد.

وی با کنایه گفت: یکی رئیس جمهوران قبلی کشور که امامه به‌سر هم بود می گفت اگر دین در برار آزادی قرار بگیرد، دین ضربه می خورد درصورتی که این حرف غلط و دین برای محدود کردن انسان است.

* رابطه دین و محدودیت

رسایی با تشبیه محدودیت دین به محدودیت ایجاد شده توسط قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: بایدها و نبایدهای دین مانند قوانین راهنمایی و راهنندگی انسان را محدود می کند ولی محدودیتی که به نفع و برای تعالی انسان است.

وی تصریح کرد: بایدها و نباید های دین همانند تابلو های راهنمایی و رانندگی شما را در یک سفر یاری می کند تا با رعایت سرعت، محل توقف و… به صحت و سلامت به مقصد برسید پس اینکه شخصی دین را در تعارض با آزادی (ولنگاری) نداند ناشی از بی سوادی آن شخص است.

* اشرافی‌گری مسئولان، جناح های مختلف سیاسی را نمی شناسد

مدیر مسئول هفته نامه ۹دی گفت: آزادی یعنی اینکه اگر مسئولان برای عروسی فرزندش خرج های گزافی کرد مردم حق داشته باشند از او سوال کنند که اخیرا هم عروسی اشرافی فرزند یکی از مسئولین از جناح اصولگرا را شاهد بودیم در صورتی که یک مسئول در جمهوری اسلامی حق انجام چنین کار هایی را ندارد و باید به او تذکر داد.

وی ادامه داد: برای سنجش افراد ملاک ها و معیار ها مهم است و فعالیت شخص در یک جبهه سیاسی بخصوص نمی تواند از اهمیتی برخوردار باشد.

رسایی در ادامه گفت: اخیرا رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان نسبت به اشرافی گری مسئولان تذکر داده و گفتند بعضی از مسئولان اشرافی گری را باب می کنند و مردم نیز به مسئولین نگاه کرده و برای اشرافی کردن زندگی خود حاضر به دریافت رشوه و انجام امور خلاف شرع خواهند شد و به همین دلیل است که اسلام، اشرافی‌گری را نهی می کند.

* در چهارچوب دین، هرچه مردم می خواهند

وی در ادامه توضیح شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” گفت: جمهوری اسلامی یعنی در چهارچوب دین، هرچه مردم می گوید.

مدیر مسئول هفته نامه ۹دی ادامه داد: رضا میرپنج قلدر که در اصطبل سفارت هلند کار میکرد توسط انگلستان شاه ایران شد و زمانی که تاریخ مصرف وی تمام شد او را تبعید و پسرش را شاه کردند و پیش از انقلاب مردم هیچ نقشی در انتخاب مسئولان نداشتند درصورتی که مردم خودشان باید مسئولان را انتخاب کنند تا در اداره کشور سهیم باشند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با صبر، حوصله، آگاهی بخشی، مبارزه و یادآوری عاشورا آمد و مردم پشت سر ایشان حرکت کرده و انقلاب کردند و این انقلاب به مردم گفت چهارسال یکبار تصمیم بگیرید که مسئولان کشور چه کسانی باشند.

رسایی ادامه داد: اگر شخصی که مردم به عنوان مسئول انتخاب کردند، برنامه داشت و توانمند بود در چهار سال بعدی نیز او را انتخاب می کنند و اگر وعده دروغ داده بود شخص دیگری را انتخاب می کنند.

وی گفت: جمهوری اسلامی قدرت اصلاح را به مردم داد و آن‌ها را در چهارچوب دین آزاد گذاشت و حتی دلیل علاقه مردم به امام خمینی (ره) این بود که ایشان حرف از اسلام می زدند و این تعبیر خود ایشان است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در خصوص نمایندگان مجلس ششم گفت: مصوبات آن‌ ها مربوط به مشکلات و مسائل مردم نبوده و جهت گیری های آن های کاملا سیاسی و دائما مورد حمایت رسانه های بیگانه بودند و اکنون هم در کشور های خارجی و در رسانه هایی مثل BBC و VOA به عنوان کارشناس و بعضی هم در سازمان های جاسوسی خارج از کشور کار می کنند و آن‌هایی هم که از کشور خارج نشدند در فتنه سال ۸۸ نقش عمده داشتند که طبق قانون با آن ها برخورد شد.

وی ادامه داد: عمر دولت شهید رجایی شش ماه بود ولی هنوز مردم از وی به نیکی یاد می کنند زیرا به تمام شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” معتقد و عمل کننده بود.

* مثال “سواره از پیاده خبر ندارد” دلیل مخالفت با اشرافی‌گری

رسایی گفت: امام خمینی (ره) به ساده زیستی مسئولان معتقد بودند و تاکیید می کردند که مسئولان از اشرافی‌گری به دور باشند تا بتوانند فقرا را درک کنند و ایشان به دولت سفارش می کردند که برای انتخاب وزرا از افراد اشرافی استفاده نکند.

* در مقابل اشرافی گری مسئولان من تندرو هستم

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: در اعتراض به انتصاب وزرایی با دارایی هزار میلیارد تومانی فریاد می زدم و اعتراض می کردم و در نتیجه این اعتراضات به ما گفتند تندرو و اگر اینها تندروی هست پس من تندرو هستم.

وی ادامه داد: وزیری که از ابتدای انقلاب تا کنون فقط چهار سال را در کشور مسئولیت نداشته است، دارایی وی به هزار میلیارد تومان می رسد که اگر مقدار دارایی این شخص را بر تعداد ماه های فعالیتش تقسیم کنیم درآمد ماهیانه دو میلیارد و سیصد میلیون تومان نتیجه می شود.

رسایی گفت: این شخص و خانواده‌اش عضو هیات مدیره ۱۹ شرکت خصوصی بودند که مطابق قانون زمانی که شخص به عنوان وزیر انتخاب می شود باید از این مشاغل دیگر استعفا کند زیرا یک وزیر رانت اطلاعات داشته و از اخبار و اتفاقات چند ماه آینده اطلاع دارد.

وی گفت: مردم سوال می کنند چرا مجلس به این وزیر رای اعتماد داد ولی من می پرسم چه کسی به این نمایندگان رای داد.

رسایی تصریح کرد: طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی زمانی که رهبر، رئیس جمهور، وزرا، معاون رئیس جمهور، و روئسای قوا در مسئولیت های خود قرار می گیرند باید لیست اموال خود و خانواده‌شان را به قوه قضایه تحویل دهند و این یک اصل قانون اساسی فقط در مورد این ۳۰نفر بیان شده است.

وی ادامه داد: ساده زیستی رهبر انقلاب افتخار ما است و این ساده زیستی در عکس های درختکاری اخیر ایشان قابل مشاهده است.

* رکود بازار نتیجه اشتباه دولت بود

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اشتباه دولت پیوند زدن مذاکرات به اقتصاد کشور بود و همین باعث شد تا بازار کشور منتظر نتیجه مذاکرات بماند و این انتظار موجب رکود در بازار شد.

* کاسبان تحریم و پیشنهادی برای مشخص کردن آن‌ها

وی در ادامه گفت: نسبت به ادعای مسئولان در خصوص لغو شدن تمام تحریم‌ها اعتراض کردیم و در نتیجه این اعراض لقب کاسب تحریم را به ما نسبت دادند که در واکنش به آن به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم تمام منتقدان برجام به علاوه یکی از وزرای شما لیست اموالشان ارائه کنند تا مشخص شود چه کسی در این سال‌ها از تحریم‌ها کاسبی کرده است.

* تشریح همصدایی مخالفان برجام با اسرائیل

رسایی در پایان گفت: کسانی که با برجام مخالفت می کردند متهم به همصدایی با اسرائیل شدند زیرا اسرائیل نیز با برجام مخالفت می کرد ولی تفاوت این‌دو در دلیل مخالفت بود.

وی ادامه داد: دلیل مخالفت اسرائیل با برجام آن مقدار اندک امتیازی بود که در برجام به ایران داده شده در حالی که دلیل مخالفت مخالفان داخلی این بود که اکثریت برجام به ضرر ایران بود.

رسایی با ذکر یک مثال تشریح کرد: یوسف و زلیخا هردو به طرف درب می دویدند ولی دو هدف در تضاد یکدیگر داشتند.

انتهای پیام/اصفهان بیدار

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.