سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 16:00 - شنبه 21 اسفند 1395

محققان آمریکایی عنوان می کنند؛

نماز یومیه مسلمانان موجب تسکین کمردرد می شود

طبق نتایج یک تحقیق جدید، حرکات ناشی از نماز یومیه مسلمانان موجب تسکین کمردرد به شیوه ای مشابه با یوگا و ورزش درمانی می شود.

به گزارش اصفهان شرق، محققان دانشگاه بینگهامتون نیویورک دریافتند انجام منظم این حرکات می تواند شیوه ای موثر و کم هزینه در درمان مشکل پشت درد و کمردرد برای بیماران باشد.

طبق نتایج این مطالعه، حالات بدنی مسلمانان به هنگام نماز خواندن که شامل زانو زدن و قرار دادن پیشانی بر روی زمین است، در صورت انجام منظم، برای کاهش پشت درد فوق العاده است.

دکتر محمد خصاونه، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «حرکات حین نماز مشابه با یوگا یا ورزش درمانی است که برای کاهش پشت درد استفاده می شود. وانگهی مطالعات قبلی ارتباط قوی بین نمازخواندن و احتیاط در مورد حفظ سبک زندگی سالم را به اثبات رسانده است.»

در این تحقیق، تیم مطالعه با استفاده از مدل کامپیوتری زنان و مردان سالم از ادیان و سوابق ملی مختلف پرداختند. این مدل نشان داد زاویه زانوها به سمت پایین به هنگام نمازخواندن در واقع با کاهش این درد مرتبط است.

به گفته خصاونه، «حرکت سجده موجب افزایش کشش مفاصل می شود. به افراد مبتلا به پشت درد توصیه می شود که زمان بیشتری در این وضعیت قرار گیرند.»

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.