سرویس: اخبار شهرستان 17:34 - جمعه 20 اسفند 1395

امام جمعه شهر محمد آباد:

انحراف مسیر آب سد جرقویه/ مسئولان رسیدگی کنند

حجت الاسلام هاشمی گفت: ایجاد سد در منطقه کار ارزشمندی است که در صورتی که آبگیری شود می‌تواند مقداری از کم آبی منطقه را جبران کند، ولی طبق برخی گزارشات مسیر آبی که منتهی به سد می‌شود منحرف شده و آب به سد نمی‌رسد، مسؤلان منابع طبیعی قول مساعده داده‌اند که این مشکل را در اسرع وقت حل کنند.

به گزارش اصفهان شرق،  امام جمعه شهر محمد آباد در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در ادامه بحث ازدواج به معیارهای انتخاب همسر پرداختند و بیان داشتند: حساسترین و مهمترین بحث در ازدواج اینست که چه کسی را به همسری برگزینیم؟ با چه خصوصیات و صفات و معیارها و ملاک‌هایی، تا یک عمر با سعادت در کنار هم زندگی کنیم و باعث رشد و کمال و آرامش هم باشیم. نوجوانان و جوانان باید به گونه‌ای همسر برگزینند که با یکدیگر«همتا» و «همشان» و «متناسب» باشند. اگر این شرط تامین شود و این هماهنگی و تناسب تحقق یابد، امور و مشکلات دیگر به راحتی قابل حل است. اگر در این مرحله نلغزند پیمودن مراحل دیگر آسان خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت بیشترین مشکلاتی که در زندگی خانوادگی به وجود می‌آید به خاطر این است که دختر و پسر در اینجا به خطا رفته‌اند و همسر متناسب با خود را انتخاب نکرده‌اند. چه بسیار همسرانی را دیده‌ایم که به خاطر این عدم تناسب و همسنخ نبودن به تباهی و بدبختی کشیده شده‌اند، بسیاری از مشکلات و اختلافاتی که در زندگی مشترک به وجود می‌آیند، ریشه در انتخاب غلط همسر دارد.

خطیب جمعه محمدآباد تصریح کرد: معیارها و ملاک‌ها و خصوصیت و صفاتی که در انتخاب همسر باید در نظر گرفته شود دو نوع است آنهایی که رکن و اساسند و برای یک زندگی سعادتمندانه حتما لازمند و آنهایی که شرط کمال هستند و برای بهتر و کامل تر شدن زندگی‌اند و بیشتر به سلیقه و موقعیت افراد بستگی دارند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که به هر حال انسان متدین همسری متدین می‌خواهد، اگر یکی متدین باشد و دیگری بی‌دین و بی‌قید، خوشبخت نخواهند شد؛ تصریح کرد: شخصی برای گرفتن راهنمایی در باره انتخاب همسر، خدمت پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) آمد، حضرت به او فرمود: علیک بذات الدین؛ برتو باد که همسر دیندار بگیری.

خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تشکر از دانش آموزان مدرسه محمد و مدیر و همکاران آن، به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و در همین رابطه آیه 141 سوره انعام را مطرح کرد که می فرماید: «اوست خدایی که باغ‌های با داربست و درختان آزاد و درختان خرما و زراعتها با میوه‌های گوناگون و زیتون و انار و میوه‌های مشابه یکدیگر و نامشابه بیافرید، شما هم از میوه آن تناول کنید و حق زکات فقیران را به روز درو کردن بدهید و اسراف مکنید که خدا مسرفان را دوست نمی‌دارد».

وی ادامه داد: با دقت در آیه شریفه روشن می‌گردد که اسراف در منابع طبیعی که بخش عظیمی از نیازهای انسان را بر آورده می‌کند، ناروا و مورد خشم خداوند متعال است. این گیاهان و درختان یا جنگلها و مراتع می‌باشند که کارکردهای حیاتی و تعیین کننده‌ای در زندگی بشر دارند.

حجت الاسلام هاشمی در قسمتی از سخنرانی خود به سدی که در منطقه احداث شده اشاره و بیان کرد: ایجاد سد در منطقه کار ارزشمندی است که در صورتی که آبگیری شود می‌تواند مقداری از کم آبی منطقه را جبران کند، ولی طبق برخی گزارشات مسیر آبی که منتهی به سد می‌شود منحرف شده و آب به سد نمی‌رسد، مسؤلان منابع طبیعی قول مساعده داده‌اند که این مشکل را در اسرع وقت حل کنند.

خطیب نماز جمعه شهر محمد آباد راجع به مسائل کشور و منطقه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اشاره و بیان کرد؛ انقلاب اسلامی مانع بزرگی است بر سر راه مستکبران جهانی برای رسیدن به اهداف شوم خود در منطقه. کشور ایران با ایستادگی و مقاومت خود از یک کشور ضعیف و تابع ابر قدرتها تبدیل شده به یک کشور قدرتمند و پیشرو، هم در داخل کشور و هم در سطح منطقه.

وی افزود: بعد از انقلاب کشور در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی کرده است. در زمینه استقلال سیاسی، در علم و تکنولوژی، در عرصه اقتصاد و فرهنگ، قابل مقایسه با گذشته خود نیست.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: اگر کشوری بخواهد در عرصه های مختلف مخصوصا اقتصادی پیشرفت کند باید تسلط و اقتدار امریکا را به عنوان کدخدای جهان بپذیرد. برخی از مسئولین کشور تحت تاثیر این نفوذ فکری در صدد هستند این نظام ظالمانه جهانی را بپذیرند به امید گشایش اقتصادی. اینکه می‌بینیم در مذاکرات هسته‌ای امتیازات زیادی به طرف غربی‌ها داده می‌شود، و اولین روز اجرای برجام ایران به همه تعهدات خود عمل می‌کند، بدون اینکه به شرائطی که مجلس مشخص کرده، به شرائطی که رهبری در پذیرش برجام ذکر کردند، توجهی شود، در همین راستا باید تحلیل کرد.

خطیب نماز جمعه شهر محمد آباد خاطر نشان کرد: این که امریکا جرئت پیدا کرد به تعهدات خود عمل نکند و بر دامنه تحریم‌های خود بیفزاید و همچنین ایران را به حمله نظامی تهدید کند به این خاطر است که برخی معتقدند، جزء پذیرش سلطه غرب و همراهی و کوتاه آمدن در برابر زیاد خواهی آنان راهی نیست.، اینکه می‌بینید برخی از مسؤلین کشور تحمل هیچ گونه انتقادی را ندارند و به بدترین نحو در صدد مقابله بر می‌آیند به همین علت است، چون در صددند به هرصورتی شده جامعه جهانی را از خود راضی نگه‌دارند، در مواردی از خود سستی و کرنش نشان می‌دهند، وقتی مورد انتقاد قرار می‌گیرند تحمل نمی‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از از اندیشه‌هایی که دشمن در صدد است به مردم و مسؤلین القاء کند، قدرت و هیمنه بی‌رقیب امریکا است. اینکه مردم و مسؤلین قبول کنند امریکا قدرت بلامنازع جهان است و مقابله در برابر آن بیهوده و بی ثمر است، بسیار اثر گذار است تا حمله نظامی. متأسفانه برخی مسئولین این نفوذ فرهنگی در آنها تأثیر کرده است، و آن را به مردم هم القاء می کنند.

 امام جمعه شهر محمد آباد تصریح کرد: در زمان طاغوت چنین تفکری بر مسؤلین حاکم بود ، لذا آنها هیچ اراده‌ای از خود نداشته و کار آنها به وابستگی مطلق به ابر قدرتها رسیده بود و یکی از نتایج این وابستگی نوکری و زبونی و نرمش در برابر بیگانگان بود و قلدری و استبداد در برابر مردم. این روحیه استبداد نیز متأسفانه در برخی مسؤلین مشاهده می‌شود. در برابر کوچکترین انتقاد از خود واکنش زشت و غیر متعارف نشان می‌دهند. همه اینها در اثر وادادگی و تأثیر نفوذ فرهنگی دشمنان است.

همه ما و مخصوصا مسؤلین باید قدر انقلاب را بدانند و عزت و قدرتی که بر اثر انقلاب، کشور ما پیدا کرده را بدانند و بدانند که دشمنان ما در سراشیبی ضعف و سستی قرار دارند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.