سرویس: اخبار شهرستان 15:22 - جمعه 20 اسفند 1395

امام جمعه نصرآباد:

اقتصاد مقاومتی با شعار و آمار دادن محقق نمی شود

حجت الاسلام کمال دشتی گفت: اقتصاد مقاومتی با شعار و آمار دادن محقق نمی شود و نیاز به مدیریت و عمل دارد و این مهم از مدیریت والدین در خانواده شروع می شود تا مدیریت مسئولان در سطح کلان ادامه دارد.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه نصرآباد در خطبه های امروز اظهار کرد: دشمن وقتی دید تهدید و تحریم فایده ای ندارد مجبور به مذاکره شد نه این که گفته شود برجام سایه شوم جنگ را برداشت.

حجت الاسلام کمال دشتی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیز از گناهانی که باعث بی برکتی و بسته شدن در رزق و روزی می شود؛ ادامه داد: هرچه به امام زمان(عج) نزدیک تر شویم خطاها و گناهان ما کمتر و تقوایمان بیشتر می شود.

وی با بیان این که انسان های مؤمن به قدری در ایمان خود استوار هستند که برای دفاع از ارزش های الهی و نجات دیگران از جان و مال و دار و ندار خود می گذرند، به تبیین علائم ضعف ایمان پرداخت و افزود: ارتکاب محرمات الهی، قساوت و سنگدلی، نداشتن دقت در انجام فرایض و عبادات، سستی در اعمال دین، تأثیر ناپذیری از آیات قران کریم، غفلت از یاد و ذکر خدا و عدم ناراحتی در برابر هتک حدود الهی از جمله نشانه های ضعف ایمان است.

خطیب جمعه نصرآباد در ادامه بر ضرورت داشتن خانواده مهدوی تأکید کرد و درباره عوامل بی برکتی در خانواده گفت: پخش موسیقی حرام در منزل، دزدی، شراب خواری، زنا. نگهداری سگ در خانه و… از جمله علل بی برکتی در زندگی می شود و نباید با توجیه های بی منطق آن چه را شیطان خوب جلوه می دهد مرتکب شویم.

امام جمعه نصرآباد با اشاره به نام گذاری 20 اسفند به نام روز راهیان نور به تشریح فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع پرداخت و با تبیین نقش ایثار و مقاومت در برابر دشمن تصریح کرد: دشمن وقتی دید تهدید و تحریم فایده ای ندارد مجبور به مذاکره شد نه این که گفته شود برجام سایه شوم جنگ را برداشت.

حجت الاسلام دشتی پس از آن با اشاره به سالروز وفات حضرت ام النین و همچنین روز شهدا بر ضرورت تکریم خانواده های معظم شهدا و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان تأکید و به این فرمایش از بیانات رهبر معظم انقلاب استناد کرد که فرموده اند: برای شهدا همان ارزش هایی را قائل شویم که خدا قائل است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث عراق گفت: بعد از عملیات موفقیت آمیز والفجر 10 دشمن اقدام به بمباران شیمیایی حلبچه و کشتن سه تا پنج هزار نفر از مردم بی دفاع این شهر و مجروم و مصدوم نمودن چند برابر این تعداد کرد و مجامع بین المللی در قبال این جنایت سکوت کردند.

امام جمعه نصرآباد به تشریح رویدادهای منطقه و جهان از جمله مذاکرات دولت و معارضان سوری و توافق بر تثبیت آتش بس و مبارزه با تروریسم و سرگردانی رئیس جمهور امریکا در سیاست داخلی و خارجی پرداخت و گفت: با توجه به اقدامات نسنجیده ترامپ جمهوری خواهان درصدد هستند تا این که وی از سبک سری های خود دست بردارد یا به گونه ای از ریاست جمهوری کنار گذاشته شود، چرا که او ماهیت امریکا را بر ملا و نفوذ امریکا در دیگر کشورها را کمرنگ کرده است.

خطیب جمعه نصرآباد با اشاره به رو به پایان بودن سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و ظاهر نشدن اثر اقدامات مسئولان در این زمینه در زندگی مردم گفت: اقتصاد مقاومتی با شعار و آمار دادن محقق نمی شود و نیاز به مدیریت و عمل دارد و این مهم از مدیریت والدین در خانواده شروع می شود تا مدیریت مسئولان در سطح کلان ادامه دارد.

وی در پایان با توجه به خشکسالی و محدودیت منابع آبی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب در آستانه سال نو توصیه کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.