سرویس: اجتماعی 11:45 - جمعه 20 اسفند 1395

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تنها از 20 درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: تنها از 20 درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود و سایر استفاده‌های فضای مجازی در حوزه‌های گوناگون می‌باشد که از این میزان تنها حدود 5 درصد در حوزه سایت‌های غیراخلاقی، ضد دین و انقلاب می‌باشد که طی سال اخیر میزان بخش غیراخلاقی به یک درصد رسیده است.

به گزارش اصفهان شرق، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری گناباد که در محل سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی می‌باشد لذا باید هر کاری که در کشور انجام می‌شود دارای پیوست فرهنگی باشد و به زیرساخت‌های فرهنگی توجه شود در غیر این صورت توسعه کشور با توسعه سایر کشورهای هیچ‌گونه تفاوتی نخواهد داشت.

محمود واعظی بابیان اینکه تنها از 20 درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود، افزود: سایر استفاده‌های فضای مجازی در حوزه‌های گوناگون می‌باشد که از این میزان تنها حدود 5 درصد در حوزه سایت‌های غیراخلاقی، ضد دین و انقلاب می‌باشد که طی سال اخیر میزان بخش غیراخلاقی به یک درصد رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر حفظ حریم خصوصی و امنیت شبکه در فضای مجازی باید از این پتانسیل برای توسعه، اشتغال و ارتقای علمی کشور استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور یکی از مشکلات کشور را در حوزه اقتصاد دانست و افزود: به دلیل گستردگی جغرافیایی کشور و خشک‌سالی‌های اخیر مهم‌ترین دغدغه نظام و دولت معیشت مردم، اشتغال و اقتصاد است.

واعظی افزود: در همین راستا یکی از اهداف دولت گسترش توسعه اقتصادی و حل مشکلات کنونی کشور بود و نگاه به سیاست خارجی در همین راستا بود چراکه در دوران تحریم صادرات نفتی محدود و جابه‌جایی پول ممکن نبود.

وی با اشاره به برخی از شاخص‌های رونق اقتصادی تصریح کرد: شاید این شاخص‌ها در سر سفره مردم تغییری ایجاد نکرده باشد ولی کارشناسان اقتصادی اعلام کرده‌اند با این جهتی که پیش می‌رود بسیاری از مشکلات در آینده حل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به شرایط کنونی گناباد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و تصریح کرد: برای اینترنت نسل سوم و چهارم در گناباد 128 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و تا پایان 6 ماهه اول سال 1396 بااعتباری بالغ‌بر 210 میلیارد ریال تمامی شهرهای گناباد، کاخک و بیدخت از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردار و زیرساخت‌های لازم در بخش روستایی تأمین می‌شود.

واعظی ادامه داد: با توجه به اینکه گناباد شهری دانشگاهی است استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید بر بستر شبکه ملی اطلاعات بسیار مهم می‌باشد و در این راستا گفت‌وگوهای با مراکز آموزش عالی گناباد در این سفر انجام شد.

انتهای پیام/دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.