سرویس: اجتماعی 10:37 - جمعه 20 اسفند 1395

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان:

احتمال رشد ۲۵درصدی جذب مشارکت‌های مردمی اصفهان در طرح «سین سخاوت»/ ۸۵ هزار خانوار نیازمند تحت پوشش هستند

شیران از آمادگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم نوع‌دوست و نیکوکار اصفهانی برای کمک به حدود ۸۵ هزار خانوار نیازمند تحت پوشش این نهاد خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح سین سخاوت توسط این نهاد حمایتی، از احتمال رشد 20 الی 25 درصدی میزان مشارکت‌های مردم نوع‌دوست و نیکوکار اصفهانی طی اجرای این طرح در اسفندماه 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

حمیدرضا شیران بابیان اینکه ان‌شاءالله در پایان سال مقدار دقیق کمک‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: روز گذشته در سطح مدارس اقدام به جمع‌آوری کمک‌ها شد که هدف از انجام این کار تبلیغ و گسترش فرهنگ انفاق در بین دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه اسلامی‌مان بوده است.

وی ادامه داد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی که در مدارس جمع‌آوری می‌شود، صد درصد به مدیریت مدرسه و سیستم انجمن اولیا و مربیان مدارس واگذار می‌شود تا از طریق مدرسه به نیازمندان تحت پوشش همان مدرسه کمک شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه هیچ پولی از طریق مدارس به این اداره کل نمی‌آید، توضیح داد: چند سالی هست بنا به تقاضای انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس با توجه به وجود فرزندان نیازمند در مدارس که ممکنه زیرپوشش کمیته امداد نباشند، کمک‌ها در همان مدارس تحویل مسئولان مدرسه داده‌شده و آن‌ها دانش آموزان نیازمند را موردحمایت قرار می‌دهند، البته این کار با نظارت کمیته امداد انجام می‌گیرد.

شیران با اظهار اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اصفهان حدود 85 هزار خانوار نیازمند را تحت پوشش قرار داده است، گفت: این نهاد بزرگ‌ترین نهاد حمایتی در استان اصفهان است.

وی در خصوص راه‌اندازی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: این پایگاه‌ها به‌صورت نمادین زده و ایجاد می‌شود، ضمن اینکه از ابتدای اسفندماه طرح سین سخاوت کلید زده شد و مشارکت‌های خیران و مردم نیکوکار اصفهانی جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه در این طرح شعار با عنوان هر خانواده سخاوتمندی در کنار سفره هفت‌سین خود سین هشتم با عنوان «سین سخاوت» را قرار بدهد، ادامه داد: پایگاه اصلی جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پل خواجو سمت فلکه فیض استقرار پیداکرده، همچنین در سطح میدان‌های اصلی سطح شهر و شهرستان‌های استان دیگر پایگاه‌ها زده‌شده است.

شیران تأکید کرد: از همان ابتدای اسفندماه که کمک‌های خیران و شهروندان جمع‌آوری‌شده است بلافاصله از روز بعد آن شروع به توزیع بین خانواده‌های نیازمند انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بسته‌بندی، سایزبندی، مرتب‌سازی و تعیین اولویت‌ها، اقلام و هدایا بین خانوارهای تحت پوشش توزیع می‌گردد.

بر این اساس، پیش‌ازاین معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان از آماده‌سازی سه هزار پایگاه کمیته امداد در هفته نیکوکاری برای دریافت کمک‌های مردم نیک‌اندیش اصفهان خبر داده بود، ضمن اینکه شهروندان می‌توانند از طریق سامانه #031*8877* اقدام به پرداخت کمک‌های خود از طریق تلفن‌های همراه کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.