سرویس: اقتصادی 16:06 - جمعه 20 اسفند 1395

استاندار اصفهان:

۲۵ درصد واحدهای صنفی در اصفهان بدون پروانه فعالیت می‌کنند

استاندار اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان به ازای هر ۲۲ نفر یک واحد تجاری فعالیت می‌کند که نسبت به متوسط کشور دو برابر واحد تجاری داریم، گفت: حدود ۲۵ درصد واحدها نیز بدون پروانه فعالیت می‌کنند که باید ساماندهی شوند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در اجلاس ماهانه روسای صنفی اتاق اصناف استان، اظهار داشت: امروز متدین‌ترین و دلسوزترین افراد به عنوان روسای اتحادیه‌ها و اعضای اتاق اصناف انتخاب شده‌اند که همگام با انقلاب و نظام برای رفع و رجوع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه از گذشته، کاسبی به عنوان یک شغل مقدس در جامعه شناخته شده بود، گفت: کاسب حبیب خداست و اصناف با مسائل شرعی و کمک به همنوعان و دولت بیشترین کمک را به جامعه می‌کنند و جامعه اصناف و بازاریان بیشترین همراهی را با دولت دارند و امروز بیشترین مشارکت کنندگان در امور خیر و مرجع کمک به مردم مستضعف کسبه هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ماه‌های آینده، ماه‌هایی بسیار حساس و سرنوشت ساز را در پیش خواهیم داشت، تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت اداره کشور مشخص می‌شود و باید در کمال آرامش، امنیت، سلامت و با شکوه و ابهت برگزار شود و در این مسیر اصناف نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اصناف در ایجاد آرامش کامل در فضای اقتصادی کشور و تشویق مردم به حضور در انتخابات نقش مهم و اساسی دارند.

زرگرپور به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: اداره شهرها بر عهده شوراها است و بنابراین این انتخابات هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و حضور افراد متخصص در این عرصه می‌تواند توسعه خوبی را برای مدیریت شهری به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که انتخابات آینده نیز همچون گذشته با ابهت، امنیت و آرامش و سلامت کامل برگزار شود و اصناف باید نقش اصلی و اثرگذار خود را در تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای و تشویق افراد متخصص برای حضور در انتخابات شوراها به خوبی ایفا کنند.

استاندار اصفهان در ادامه به اشاره به ظرفیت‌ها و در کنار آن معضلات و چالش‌های استان، گفت: ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان از جمله نیروی انسانی متخصص، دلسوز و وجود صنایع برزگ کشور در این استان و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی اصفهان در هیچ جای کشور دیده نمی‌شود.

وی افزود: اصفهان با مجموعه‌ای از چالش‌ها، معضلات زیست محیطی، آب و مشکلات اقتصادی مواجه است و مدیریت در این فضا هنر است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت‌ها برای برطرف کردن چالش‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه توسعه استان متوقف نشود و در مسیر توسعه فراگیر قرار گیرد باید امکانات به بخش غیردولتی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون واگذار شود.

وی اضافه کرد: در این صورت، مدیریت استان بیشترین وقت خود را با این سه نهاد می‌گذراند و مدیریت استان می‌تواند بیشترین توجه را به بخش غیردولتی و هماهنگی و ارتباط با بخش غیر دولتی داشته باشد.

استاندار اصفهان یادآور شد: مدیریت استان در طول سه سال گذشته بیشترین تعامل را با شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی داشته است که جایگاه اول را در کشور دارد و روسای اتاق اصناف و تعاون نیز در این چند سال مشارکت خوبی با این شورا داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر 400 نفر یک واحد تجاری و در کشور به ازای هر 40نفر یک واحد تجاری قرار دارد، گفت: در استان اصفهان به ازای هر 22 نفر یک واحد تجاری فعالیت می‌کند که نسبت به متوسط کشور دو برابر واحد تجاری داریم.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید اتاق اصناف تدبیری در این خصوص به‌کار گیرد، گفت: ساماندهی واحدهای صنفی باید مورد توجه قرارگیرد.

وی افزود: نزدیک به همان تعداد واحد صنفی که با پروانه کسب فعالیت می‌کنند؛ حدود 25 درصد واحدها نیز بدون پروانه فعالیت می‌کنند که باید ساماندهی شوند و این امر باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها باید برنامه سالانه داشته باشند،گفت: اتحادیه‌ها باید برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و بودجه تدوین کنند.

وی اظهارداشت: بازرسی مهمترین ابزار روسای اتحادیه‌ها است ولی در برخی از اتحادیه‌ها بازرسی جدی گرفته نمی‌شود و باید اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به این امر توجه جدی داشته باشند.

زرگرپور افزود: اتاق اصناف باید ضمن رعایت حقوق اصناف، حقوق مصرف کنندگان را نیز مدنظر قرار دهد چرا که تامین مایحتاج مردم و آرامش آنان باعث رضایت مردم و خداوند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص بیمه و مالیات تصمیمات لازم گرفته شده است، گفت: تلاش می‌کنیم که مشکلات واحدهای اقتصادی را به حداقل برسانیم و رئیس اتاق اصناف باید مجموعه مشکلات این واحدها را برای تصمیم گیری به شورای گفتگو ارائه کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در سال آینده سقف مالیات افزایش پیدا نکند، گفت: باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود.

وی به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اصناف می‌توانند در تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی موثر واقع شوند چرا که این اقتصاد مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است و همه باید کمک کنند تا اقتصاد مقاومتی جایگاه درست خود را پیدا کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.