سرویس: اخبار شهرستان 23:45 - چهارشنبه 18 اسفند 1395

رئیس منابع طبیعی جرقویه مطرح کرد:

منابع طبیعی تکیه گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور

رئیس منابع طبیعی جرقویه گفت: حفظ منابع طبیعی باعث شکوفایی اقتصاد ملی کشور می شود و زمینه اشتغال عده بسیاری از افراد جامعه را فراهم می سازد.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس منابع طبیعی جرقویه درحضور مسئولان منطقه جرقویه علیا در بخشداری با اشاره به اهمیت منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی مانند جنگل ها و مراتع، تکیه گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، عرصه ای برای تولید چوب، زیستگاهی برای گونه های گیاهی و جانوری، منبعی برای تولید اکسیژن، گردشگاهی برای تفریح و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است.

  شجاعی ادامه داد: این نعمت الهی، با تولید محصولات پرارزش گوناگون، زمینه اشتغال عده بسیاری از افراد جامعه را فراهم می سازد و سبب شکوفایی اقتصاد ملی کشور می شود.

وی افزود: ما با نگاه به درختان، به آرامش، سبکبالی و حس زندگی می رسیم، تحقیقات نشان داده است که حتی بیشتر بیماران بعد از عمل جراحی و یا بیماران قلبی، اگر در بیمارستان در اتاقی با منظره ای رو به طبیعت و درختان بستری شوند، بهبود آنها سریع تر می شود.

رئیس منابع طبیعی جرقویه با اشاره به این که وجود درختانی که در خیابان های شهری نیز کاشته می شوند نشان پیوند قدیمی بین انسان و طبیعت است؛ تصریح کرد: همه مسئولان به همین دلیل است که به منظور استحکام این رابطه، سعی می کنیم تا از درختان کهنسال قدیمی محافظت بیشتری به عمل آوریم و حداقل با کاشتن یک نهال درخت پیوند خود را با این طلای سبز بیشتر کنیم.

یکی از برنامه های اداره منابع طبیعی جرقویه در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری حضور کارشناسان این اداره در مدارس منطقه برای آموزش و آگاهی دادن به دانش آموزان است.

محسن فروتن یکی از کارشناسان منابع طبیعی جرقویه در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید منصوری شهر حسن آباد در سخنانی به اهمیت منابع طبیعی و دستاوردهای حفاظت از آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.