سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 09:39 - یکشنبه 27 بهمن 1392

بخشدار جرقویه سفلی

تعاونی های روستایی راه حل مثبت در جهت کاهش صف سبد کالا

بخشدار جرقویه سفلی با اشاره به نحوه توزیع سبد کالا در مرحله ی اول گفت: شبکه های تعاونی روستایی مکان مناسبی جهت سهولت در توزیع سبد کالاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: مرحله ی اول توزیع سبد کالا ی دولت در روزهای پایانی خود به سر می برد و متناسب با نوع منطقه و شهرهای شرق اصفهان زمان انتظار جهت دریافت سبد چند کیلویی کالا تفاوت چندانی با آنچه در رسانه ها منعکس شده است نداشت.

سبدی که در مرحله ی اول نصیب تعدادی زیادی از مردم نشد ولی حُسن ابتدایی آن این بود که گمان مایه دار شدن را در بین افرادی که از این فرصت بی بهره بودند ایجاد کرد.

به همین منظور گفتگویی کوتاه در این زمینه با بخشدار جرقویه سفلی داشتیم.

حسن جعفری هرندی بخشدار جرقویه سفلی با اشاره به توزیع سبد کالا در بخش اظهار کرد: در مرحله ی ابتدایی توزیع سبد کالا، با توجه به پیش بینی یک مکان جهت توزیع و نبود برخی اقلام در سبد کالا، توزیع مناسب نبود به طوری که از 2 شهر نصرآباد و نیک آباد و 8 روستای جرقویه سفلی می بایست جهت دریافت این سبد به تعاونی فرهنگیان شهر محمد آباد بیایند و این خود هزینه ی کرایه ماشین و مسائل مربوطه را در بر داشت.

وی با اشاره به وجود شبکه های تعاونی روستایی در اکثر روستاهای شرق اصفهان تصریح نمود: تعاونی های روستایی از سال 42 تاسیس شد و تا این زمان پیشرفت چندانی نداشت.

جعفری با اشاره به اینکه در 20 سال گذشته رکود هایی را در این بخش تعاونی داشته ایم، خاطر نشان کرد: شاید توزیع سبد کالا در تعاونی های روستایی و دسترسی آسان تر مردم به این اقلام بتواند در جهت پیشرفت در اقتصاد تعاونی ها و همچنین سهولت در رفت و آمد روستاییان مفید باشد.

بخشدار جرقویه استفاده از تعاونی های روستایی را در توزیع آرد موفق خواند و گفت: قبلا طرحی جهت توزیع آرد به روستاییان در تعاونی روستایی انجام گرفت که نتیجه اش مثبت بود و با توجه به اینکه مرحله ی دوم توزیع سبد کالا هم در راه است شاید بتوان واگذاری توزیع سبد کالا به تعاونی ها را مفید دانست.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.