سرویس: غیر تولیدی 12:50 - چهارشنبه 18 اسفند 1395

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از غرس دو اصله نهال میوه:

جنگل‌ها و منابع باید از دست‌اندازی سوداگران حفظ شود/ مسئولان حز در موارد ضروری از واردات میوه جلوگیری کنند

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به ویژگی‌های ممتاز میوه‌های ایرانی و با ابراز تأسف از واردات میوه، فرمودند: واردات میوه جزو کارهای غلط است و مسئولان جز در موارد ضروری، باید از این کار جلوگیری کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی با اشاره به اهمیت فضای سبز و پوشش گیاهی افزودند: بسیاری از عوارض ناشی از ریزگردها و آلودگی هوا و ناسالم بودن هوای شهرها به‌دلیل کمبود پوشش گیاهی است و با توجه به موقعیت اقلیمی و گستردگی مناطق کویری در کشور، حفظ پوشش گیاهی اهمیت مضاعفی دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، وجود سبزه‌گاههای برخوردار از گیاهان متنوع دارویی و همچنین جنگل‌های شمال را از جمله امتیازات فضای سبز ایران برشمردند و افزودند: جنگل‌های ارزشمند شمال جزو کم‌نظیرترین جنگل‌های دنیاست، اما عده‌ای سوداگر بدون توجه به منافع ملی، به جان جنگلها و منابع کشور می‌افتند و باید این جنگلها را از دست اندازی حفظ کرد.
ایشان تأکید کردند: مسئولان بخش جنگلها، مراتع و زمینهای کشاورزی باید اهمیت زیادی برای کار خود قائل باشند و در حفظ این ثروت عظیم ملی تلاش کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به ویژگی‌های ممتاز میوه‌های ایرانی و با ابراز تأسف از واردات میوه، گفتند: واردات میوه جزو کارهای غلط است و مسئولان جز در موارد ضروری، باید از این کار جلوگیری کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان، مراسم درختکاری را نماد احترام مردم به طبیعت سرسبز ایران عزیز خواندند و افزودند: همه باید قدردان این موهبت الهی باشند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.