اصفهان شرق

12000 واحد آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند/ نظارت شبانه‌روزی بر فعالیت اصناف

کدخبر: 128115
1395/12/18 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، رسول جهانگیری در رابطه با نحوه خدمت‌رسانی صنف مشاوران املاک در اسکان نوروزی گفت: دغدغه هر مسافری قبل و در حین سفر، بحث اسکان و استفاده از خدمات مسکن در شهر مقصد است.

وی در ادامه افزود: در شهر اصفهان از سال 1383، صنف مشاوران املاک برای بهبود اسکان مسافران به کمک مدیریت شهری آمد و در این سال‌ها، این خدمات با نظارت صنف، بهبود یافت.

رئیس صنف مشاوران املاک استان اصفهان تعداد واحدهای آماده به خدمات‌دهی مسافران در سطح شهر را 10 الی 12 هزار واحد دانست و تصریح کرد: این واحدها دارای امکانات کامل برای مسافران هستند و مالکان متقاضی، از سه ماه قبل از عید ثبت‌نام کرده و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جهانگیری همچنین اظهار داشت: این افراد به‌ طور کامل آموزش پیدا می‌کنند و تمامی مشخصات واحد و قراردادهای مربوطه در سامانه جامع مشاوران املاک ثبت می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با اشاره به نظارت کامل بر این واحدها خاطرنشان کرد: نظارت به‌ صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود و در صورت بروز نیز، بازرسی اصناف اقدامات مربوطه را انجام خواهد داد.

وی در ادامه اعلان داشت: حدود 100 واحد صنفی، این خدمات را نقاط مختلف شهر از جمله نقاط پر تردد مسافران و همچنین مبادی ورودی شهر ارائه می‌دهند و به‌ طور متوسط، در هر واحد صنفی، پنج نفر به‌ طور شبانه‌روزی حاضر هستند.

رئیس صنف مشاوران املاک استان اصفهان مدت ارائه این خدمت را 25 اسفند لغایت 15 فروردین اعلام کرد و افزود: این خدمات با این شرط ارائه می‌شود که ظرفیت هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مراکز گردشگری کامل شود و صنف مشاوران املاک قصد ورود به حوزه گردشگری و تداخل وظایف با فعالان و نهادهای این بخش را ندارد.

جهانگیری تأکید کرد: با نظر به اینکه حدود 16 الی 20 هزار تخت در هتل‌ها و مسافرخانه شهر وجود دارد، خانه‌های معلم نیز به کارکنان وزارت آموزش‌ و پرورش خدمات می‌دهند و چادر خوابی نیز در سطح شهر وجود ندارد، در زمان‌های اوج سفر (اواسط تعطیلات) نیاز به تأمین مسکن برای مسافران افزایش می‌یابد از همین رو، این خدمات برای کمک به مدیریت شهری و بهبود خدمت‌رسانی به مسافران ارائه می‌شود و حدود 50 درصد از اسکان مسافران از این محل تأمین می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان در خاتمه در رابطه با بحث قیمت‌گذاری این واحدها گفت: به حوزه قیمت‌گذاری ورودی نشده تا از ایجاد بازار سیاه و به هم ریختن نظام عرضه و تقاضا جلوگیری شود؛ از همین رو به دلیل عدم وجود شکاف قابل‌توجه در عرضه و تقاضای واحدهای اسکان نوروزی، قیمت‌گذاری با نظر به نظام عرضه و تقاضا صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/فارس