سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 12:50 - چهارشنبه 18 اسفند 1395

خانه تکانی پوست بعد از خانه تکانی عید

«اگزمای پوستی» مهمترین آسیب پوست هنگام خانه تکانی

یک متخصص پوست گفت: افرادی که قصد خانه‌تکانی دارند در معرض اگزمای پوستی قرار دارند و باید بیشتر مراقب پوست خود باشند.

به گزارش اصفهان شرق،  دکتر حسین کاووسی در آستانه خانه‌تکانی‌های نوروز گفت: اگزمای پوستی را یکی از مهمترین عوارض پوستی ناشی از خانه تکانی‌های غیراصولی برشمرد و افزود: تماس پوست با شوینده‌ها زمینه ایجاد حساسیت‌ها و اگزمای پوستی را در افراد بوجود می آورد.

وی با اشاره به اینکه شست و شوی غیراستاندارد و قرار دادن پوست در معرض مواد شوینده و حساسیت زا باعث بروز اگزمای پوستی در افراد می‌شود، اظهار کرد: افراد باید به منظور جلوگیری از بروز مشکلات پوستی از حداقل میزان شوینده‌ها استفاده کنند.

این متخصص پوست احتمال ابتلا به عفونت های قارچی را حین خانه تکانی و گردگیری بالا دانست و افزود: استفاده از دستکش حین خانه تکانی به منظور قرار نگرفتن پوست در معرض گرد و غبار و ابتلا به عفونت‌ها اهمیت دارد.

کاووسی ادامه داد: ایجاد حساسیت‌های پوستی به دلیل تماس بیشتر پوست با آنتی ژن‌های موجود در هوا و همچنین در موارد نادری ایجاد قارچهای پوستی از عوارض شست و شوی نادرست است.

کاووسی افزود: افراد باید هنگام استفاده از شوینده‌ها و گردگیری حتما دستکش بپوشند تا دست آنها کمترین تماس پوستی را با این مواد داشته باشد. این متخصص پوست گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی و شست‌و‌شوی غیراستاندارد در زمان خانه تکانی می‌تواند مشکلات و عوارض پوستی را در افراد در پی داشته باشد.

کاووسی استفاده سه تا چهار بار در روز از نرم‌کننده‌ها و چرب کننده‌ها را به افراد در حین خانه تکانی توصیه کرد و افزود: این اقدام از بروز خشکی پوست و نهایتا اگزما در افراد جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/سلامت نیوز

یک نظر در مورد “«اگزمای پوستی» مهمترین آسیب پوست هنگام خانه تکانی”

  1. ممنون از زحماتتون، مفید بود و استفاده کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.