سرویس: دین و اندیشه 17:15 - چهارشنبه 20 شهریور 1392

دعای خدام زیر پرچم بارگاه امام رضا (ع) برای آزادی زندانیان اصفهان

جمعی از خدام آستان قدس رضوی صبح امروز با حضور در زندان مرکزی اصفهان، و با همراه آوردن پرچم مطهر سبز رنگ بارگاه قدس رضوی، حال و هوای حرم مطهر علی‌ابن‌‌موسی‌الرضا(ع) را به زندان اصفهان منتقل کردند.

به گزارش اصفهان شرق، در آستانه ولادت باسعادت ثامن‌الحجج(ع)، جمعی از خدام افتخاری آستان قدس رضوی به همراه تعدادی از مریدان آستان حضرت رضا(ع)، با لباس ملبس به خدامی آن حضرت، با حضور در زندان مرکزی اصفهان، پرچم ثامن‌الحجج حضرت علی‌‌ابن‌‌‌ موسی‌الرضا(ع) را در زندان رونمایی کردند.

در این مراسم که با حال و هوای خاصی همراه بود، خدام آستان رضوی در ابتدا با حضور در ندامتگاه نسوان زندان، مراسم مدیحه سرایی و عرض ارادت به آستان مقدس رضوی را به اجرا در آورده و پس از آن با حضور در ندامتگاه‌های آقایان و فضای باز این ندامتگاه‌ها، با ذکر”رضا رضا جان” به تک تک ندامتگاه‌های زندان مرکزی اصفهان سر‌زده و پرچم بارگاه آن حضرت را به معرض دید زندانیان در بند گذاشتند.

حضور در ندامتگاه مجرمین که هر یک به دلایلی در بند گرفتار آمده بودند، با استقبال وصف ناپذیری از سوی زندانیان همراه بود، به گونه‌ای که در تمام ندامتگاه‌ها، همه زندانیان با نظم خاصی در کنار درهای ورودی و در میانه راهروها چشم انتظار دیدار پرچم متبرک آستان قدس رضوی بودند و با اشتیاق خاصی پرچم حضرت رضا (ع) را به سر و صورت خود می ساییدند و در تمام ندامتگاه‌ها، زندانیان با دود کردن اسفند و پخش شکلات، از این حرکت فرهنگی مسئولان زندان مرکزی اصفهان و حضور خدام امام هشتم(ع) استقبال می‌کردند.

ذکر رضا رضای زندانیانی که با نوای مداح خادم حضرت ثامن‌الحجج، گریه کنان به سمت پرچم حضرت رضا(ع) آمده و دست و صورت خود را به پرچم سبز رنگ متبرک می‌کردند، از نکات جالب توجه این مراسم بود.

حضور در بند زندانیان اتباع بیگانه از دیگر برنامه های این مراسم بود که با وجود اینکه عده زیادی از اتباع بیگانه اهل تسنن بودند، امااحترام و تکریم پرچم بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ره) و خدام آن حضرت با شور و حال وصف ناپذیری از سوی ایشان مواجه بود.

بسیاری از زندانیان اصفهان که به دلایل مختلفی خواسته و ناخواسته در بند گرفتار شده بودند، اشک ریزان خواستار کسب فیض از حضرت رضا علیه‌السلام بودند و گریه‌ها، ناله‌ها و صورت‌های مشتاق عده‌ای از آنان، موید این نکته بود که ارادت به ساحت مقدس ائمه سلام الله علیها در تک تک افراد میهن اسلامی ریشه دوانیده و آرزوی همه مردم ایران اسلامی چه آنها که آزادند و چه آنها که روزگار آنها را در بند کرده و چه آنها که از سر جهل حقی را ناحق کرده و حق الناسی را تضییغ کردند و چه آنها که در بند نفس خویشند، حضور در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج و عرض ارادت حضوری به آن حضرت در مشهد الرضا(ع) است.

این مراسم که عده‌ای از فعالان مراکز فرهنگی و اعضای مرکز فرهنگی زیر سایه خورشید در آن حضور داشتند،  بیش از سه ساعت به طول انجامید و در نهایت خدام و مریدان حضرت رضا(ع) با حضور در سالن اجتماعات مستقر در زندان مرکزی اصفهان که سالنی مطلوب و برگزیده برای برگزاری همایش‌های ملی بود، به اجرای برنامه مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداختند و با پخش نماهنگ‌هایی از آستان حضرت رضا(ع)، شور و حال خاصی را به بیش از 450 نفر زندانی حاضر در سالن بخشیدند که صدای گریه‌ها و عرض ارادت آنان به پرچم آستان حضرت رضا(ع) این نکته را تصدیق می‌کرد.

بدرقه کاروان حضرت رضا(ع) که با نوای بلند یک زندانی همراه بود آرزوی همه خدام و زندانیان حاضر در این مراسم بود؛ «انشا‌‌الله حضرت رضا(ع) که ضامن آهو شدند، ضمانت آزادی همه زندانیان را فراهم کنند بلند صلوات بفرست»….

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.