سرویس: اخبار شهرستان 09:10 - سه شنبه 17 اسفند 1395

همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیز داری؛

کاشت بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در روستای کفران/تصاویر

کاشت بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی و آبخیز داری سال 95 در روستای کفران در قالب طرح مشارکتی دهیاری کفران و بنیاد نخبگان استان اصفهان انجام شد.

علی اسماعیلی دهیار کفران در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق گفت: در هفته منابع طبیعی و آبخیز داری این دهیاری با مشارکت بنیاد نخبگان استان اصفهان در قالب ادامه رویداد کار آفرینی همنت روستا اقدام به کاشت بیش از ۱۰هزار اصله نهال توت جهت پرورش کرم ابریشم نموده است.

دهیار کفران گفت: مساحت پیش بینی شده برای کاشت این نهال ها بیش از شش هکتار بوده و زمین هایی که قسمت جنوب کفران در دو سال اخیر توسط دهیاری کفران تملک شده است را زیر کشت خواهد برد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تا دو سال پیش بیش از ۱۲ هکتار از زمین های جنوب کفران، بلاتکلیف بود که خوشبختانه به املاک عمومی این روستا الحاق شد.

دهیار کفران افزود: در طول سه سال گذشته با کمک پرسنل خدوم و زحمتکش دهیاری و شورای اسلامی و همراهی مردم کفران توانستیم با کاشت و پرورش و نگهداری جمعاً ۳۰ هزار اصله نهال، بیش از ۱۹ هکتار فضای سبز ایجاد و سرمایه ای عظیم برای مردم کفران به ارمغان آوریم.

علی اسماعیلی با گله مندی از برخی شهروندان که از کاشت نهال و ایجاد فضای سبز گسترده در روستا، انتقاد کرده بودند گفت: در ابتدای مسئولیتم در ورودی روستا که ورودی بخش نیز می باشد در قطعه زمینی معروف به مدرسه سمسار، کوهی از نخاله ساختمانی و زباله دپو شده بود.

وی ادامه داد: همچنین در جنوب کفران که امسال درحال درختکاری است باز محل تخلیه نخاله های ساختمانی و تکثیر پشه سالک بود و جالب است که در آن زمان کوچک ترین انتقاد از آن وضعییت اسفبار نبود و اکنون که این محل ها پاکسازی و باعث تلطیف هوا شده باعث ناراحتی عده ای از عزیزان شده است.

دهیار کفران در پایان با تقدیر و تشکر از همه عزیزانی که در امور عمرانی دهیاری کفران همکاری کردند و نیز با یادآوری این شعار مهم که ”شهر خوب ساختنی است نه یافتنی”، ابراز امیدواری کرد با همت و همدلی مردم در آینده، کفرانی پویا و آباد خواهیم ساخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.