سرویس: اجتماعی 13:00 - پنجشنبه 19 اسفند 1395

یک فوق تخصص بیماری های عفونی:

فقط ده درصد از مبتلایان به عفونت های سینوس باید جراحی شوند

دکتر مسعود مردانی گفت: از تمامی افرادی که به طور پیاپی به عفونت سینوس مبتلا می شوند تنها آن دسته از افراد که دچار انحراف بینی اند باید جراحی شوند.

به گزارش اصفهان شرق، یک فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: غالباً عفونت دستگاه تنفسی بعد از هر سرماخوردگی ایجاد میشود و در برخی افراد ترشحات پشت حلق ادامه می یابد.

دکتر مسعود مردانی با بیان این که در این گونه موارد فرد مبتلا به سردرد های مکرر دچار می شود، ادامه داد: بیشتر این بیماران با استفاده از دارو و اسپری قادر خواهند بود به بیماری خود غلبه کتتد و نیاز به عمل های جراحی ندارند.

وی گفت: در بسیاری از موارد افراد می توانند با قرار نگرفتن در معرض بادهای سرد، استفاده از شال گردن و بخور یا سماور در فضای منزل از ایجاد و عفونی شدن پیاپی سینوس ها جلوگیری کنند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی افزود: تنها در عده کمی از افراد تا زمانی که انحراف بینی با عمل جراحی برداشته نشود مشکلشان بهبود نمی یابد.

وی تصریح کرد: برای کاهش این مشکل نوشيدن مايعات و برقراري يک مرطوب کننده و يا بخارساز مفيد است، زيرا مايعات و رطوبت سبب نازک شدن مخاط و به تخليه سينوس ها کمک مي کند، همچنين سينوس ها روان و پوست را هيدراته نگه مي دارد.

مردانی بیان کرد: همچنین آبياري بيني در تسکين احتقان بيني و سوزش بسيار مؤثر است و  تعدادي از مطالعات از منافع سوپ ها در کاهش احتقان و مشکلات سینوس حمایت می کند.

فوق تخصص بیماری های عفونی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از کمپرس گرم را از دیگر راه های کاهش ابتلا و کاهش شدت ابتلا به سینوس عنوان کرد و افزود: افراد مبتلا به عفونت های مکرر سینوس لازم است با استفاده از شال گردن یا دستمال از برخورد هوای سرد با بینی خود پیشگیری تا کمتر به این عفونت ها مبتلا شوند.

انتهای پیام/فرشته وکیلی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.