سرویس: اجتماعی 07:30 - یکشنبه 15 اسفند 1395

یک متخصص پوست و مو؛

هیچ شامپویی اثر ضد ریزش بر تاسی های ارثی ندارد

دکتر کامران جزایری گفت: تا امروز شامپویی که اثر ضد ریزش مو و تأثیر آن بر تاسی های مردانه و هورمنی ثابت شده باشد ثبت نشده است.

به گزارش اصفهان شرق، یک متخصص پوست و مو در گفت و گویی با اشاره به این مطلب افزود: شایع ترین علت ریزش مو در آقایان همان علل هورمونی و تاسی های مردانه است وتا امروز شامپویی که بتواند اثر ضد ریزش مو روی تاسیهای ارثی و رایج در مردان داشته باشد ثبت نشده است.

دکتر کامران جزایری با بیان اینکه وظیفه اصلی شامپوها برداشتن کثیفی کف سر می باشد؛ گفت:برخی از انواع شامپو میتواند تقویت مو ها را بیشتر کرده یا برای موهای چرب تا حدی چربی سر را کم کند اماشامپویی که اثر ضد ریزش روی تاسی های ارثی و رایج داشته باشد نداریم.

وی با بیان این که تبلیغ این نوع شامپوها در حد ادعا می باشد و از لحاظ علمی ثابت نشده است افزود: در تمامی افراد تاس ریزش مو در قسمت جلو و بالای سر میباشد و کاشت مو گزینه مناسب برای حل مشکل این افراد است.

این متخصص پوست و مو گفت:با توجه به تفاوت رویش مو در مردان در سن بلوغ اثر هورمون مردانه در رویش موی سر متفاوت است و با شروع سن بلوغ و افزایش هورمون مردانه ریشه و پیاز مو به خصوص موهای ناحیه جلوی سر دچار شکنندگی و ریزش و طاسی به فرم مردانه می‌شودواین امکان وجود دارد که برخی افراد حساسیت بیشتری نسبت به هورمون مردانه داشته باشند و به تاسی قابل توجهی مبتلا شوند.

جزایری اضافه کرد: کاشت مو روشی است که بسیاری از افراد می‌توانند از لحاظ ظاهری از این مشکل خلاصی یابند به طوری که در کاشت مو در اصل مسئله پیاز و ریشه مو در سطح زیر پوست می‌تواند تحت تاثیر هورمون مردانه قرار گرفته و منجر به حل این مشکل شود.

انتهای پیام/فرشته وکیلی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.