اصفهان شرق

تعلل دستگاه ها در اجرای قوانین ایثارگران، پیگیری قانونی می شود

کدخبر: 128066
1395/12/18 در ساعت 09:30

به گزارش اصفهان شرق، داریوش وکیلی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در باره دلیل وجود تبعیض در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران افزود: ما راهکارهایی برای اینگونه دستگاه ها داریم که یکی از آنها برگزاری جلسات مختلف با مشاوران وزیران در امور ایثارگران است.
وی تاکید کرد: هر ایثارگری که با مراجعه به دستگاهی تشخیص داد در اجرای امور قانونی او تعلل می شود، بلافاصله مراتب را ولو با یک تلفن به ما اطلاع دهد تا آن را پیگیری کنیم.
وکیلی گفت: استاندار اصفهان نیز بر طرح تکریم ایثارگران تاکید دارند و بارها از مسوولان دستگاه ها خواسته اند تا کتاب قانون را از زیر میز خود بیرون بیاورند و حتی در جایی هم که قانون در باره مساله ای ساکت است، مساله را به نفع ایثارگران تفسیر و با دید باز عمل کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: اگر سازمانی، قانونی را اجرا نکند ما از طریق مشاور امور ایثارگران همان دستگاه، موضوع را پیگیری می کنیم.
وی یادآور شد: هرگاه دستگاهی، قانونی را اجرا نکند، راهکارهای مختلف برخورد با آن وجود دارد که توسل به مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در زمره این راهکارهاست.
وی گفت: با حمایت نمایندگان مجلس، لایحه خدمات جامع ایثارگران، دائمی و قوانینی هم به آن افزوده شد و در برنامه ششم توسعه نیز مورد توجه قرار گرفت.
وی تاکید کرد: با تایید شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و ابلاغ این قانون به دولت و اجرای آن، بسیاری از مشکلات ایثارگران حل می شود.
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با پنج سال توقف و بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سال 1391 به مدت چهار سال بطور آزمایشی لازم الاجرا شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از دستگاه های دولتی خواست تا با اجرای درست قوانین مربوط به ایثارگران، گام موثری در حمایت از آنان بردارند.
وی همچنین در باره تقاضای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در اصفهان گفت: پنج هزار و 448 فرزند شهید و جانباز بالای 25 درصد در استان متقاضی کار هستند که وضعیت اشتغال 518 فرزند شهید و ایثارگر در حال نهایی شدن است.
وی اظهار داشت: مشکل استخدام این افراد که از سال 91 تاکنون بطول انجامیده است ، مربوط به دستگاه هایی بوده که مراحل گزینش آنها در مرکز انجام شده یا مشکل اعتباری داشته اند.

**18 هزار وصیت نامه از شهدای اصفهان در فضای مجازی منتشر می شود***
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان همچنین گفت: 18 هزار وصیت نامه از 23 هزار و500 شهید استان در فضای مجازی منتشر می شود.
وکیلی افزود: استان اصفهان با داشتن 6 درصد از جمعیت کشور و تقدیم 23 هزار و 500شهید دفاع مقدس، 50 هزار جانباز و سه هزار و 500 آزاده، 10 درصد از جامعه ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: انتشار وصیت نامه شهدا در فضای مجازی، گام موثری در راستای ارائه سبک زندگی شهداست.
وکیلی گفت: تاکنون بیش از 14 هزار وصیت نامه شهدا به دست ما رسیده که در آنها بر ضرورت حفظ وحدت، رعایت تقوا ، نماز اول وقت و دفاع از ولایت فقیه تاکید شده است.
وکیلی با اعلام تقارن روز 22 اسفند امسال(روز شهدا) با روز وفات حضرت ام البنین(س) گفت: این رویداد برای ما بسیار مهم است و باید با برجسته کردن آن و نشان دادن نقش مادران و همسران فداکار شهدا، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مفهوم آن در جامعه بپردازیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، برگزاری کنگره بین المللی شهدا در شهر مقدس مشهد را از مهمترین برنامه های ملی در این روز دانست و گفت: در این کنگره از شش خانواده شهید اصفهانی که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده اند نیز تجلیل خواهد شد.
وکیلی، اهتزاز پرچم در گلزار شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک، قرائت وصایای شهدا و همچنین برگزاری گردهمایی طلاب را از مهمترین برنامه های گرامیداشت روز شهدا در اصفهان اعلام کرد.
وی همچنین از مسوولان شهر اصفهان خواست تا در طراحی فضای شهری به استقرار المان های ایثار و شهادت توجه کنند تا این المان ها بعنوان الگو مورد توجه نوجوانان قرار بگیرند.

***برگزاری 6 هزار برنامه فرهنگی در گلزار شهدای اصفهان***
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: 975 گلزار شهید در این استان وجود دارد و گلزار شهدای اصفهان یکی از نمادهای اصلی است که پیکر بیش از هشت هزار شهید در آن به خاک سپرده شده و اکنون این مکان بعنوان یک مرکز فرهنگی، هر سال محل برگزاری شِش هزار برنامه فرهنگی است.
وی با ابراز تاسف از اینکه موزه شهدای اصفهان در شان این استان نیست، گفت: با اینکه 10 درصد از جامعه ایثارگر کشور در استان اصفهان وجود دارد، اما در احداث موزه شهدا از دیگر استان ها عقب هستیم.
وی خاطرنشان کرد: موزه فعلی شهر اصفهان در سال 81 راه اندازی شد و سالیانه بیش از هفت هزار نفر از آن بازدید می کنند.
وکیلی با اشاره به آمار دانش آموزان و دانشجویان شاهد استان نیز گفت: 15 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترا و بیش از 700 فرزند شهید نخبه تحت حمایت بنیاد شهید استان قرار دارند.
استان اصفهان علاوه به بر 23 هزار و 500 شهید که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده؛ دارای 50 هزار جانباز، سه هزار و 500 آزاده و یکهزار مفقود الاثر است.

انتهای پیام/ایرنا