سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 17:01 - شنبه 26 بهمن 1392

شهید علی قطبی ورزنه

شهید علی قطبی فرزند مرحوم عباسعلی در سال 1341 در یک خانواده کشاورز و محروم بدنیا آمد.

به گزارش اصفهان شرق: شهید علی قطبی فرزند مرحوم عباسعلی در سال 1341 در یک خانواده کشاورز و محروم بدنیا آمد. از سن شش سالگی به مدرسه رفت عدم امکانات مالی و نیاز به او در کار کشاورزی به او مجال ادامه تحصیل نداد و پس از گذراندن چهارم ابتدایی ناچار به ترک تحصیل شد. شهید علی قطبی از آن به بعد به کار کشاورزی و کارگری پرداخت و خانواده ی خود را از این راه یاری می نمود.

بدینسان شهید قطبی دوران کودکی و نوجوانی خود را تحمل مشکلات طاقت فرسا طی نمودو دربتن انبوه ناملایمات ورنجها جوانی مقاوم وصبور پرورش یافت. سرباز علی قطبی در تاریخ 1360/5/15 جهت گذراندن خدمت مقدس سربازی وارد ارتش جمهوری اسلامی شد و پس از فراگیری فنون و تعلیمات نظامی در پادگان عجب شیر به مرخصی آمد تا آخرین بار با خانواده ملاقات کند. شهید بزرگوار قطبی مدتی نیز در پادگان قزوین بود و از همان جا راهی نبرد حق علیه باطل شد. در این موقع بعثیان و فریب خوردگان عراقی بخش وسیعی از مملکت اسلامی را اشغال کرده بودند تا با خیال خام خود انقلاب شکوهمند اسلامی را اشغال کرده بودند تا با خیال خام خود انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را از پای در آورند و یا حداقل از گسترش این حرکت پر خروش امت اسلامی جلوگیری نمود و جمهوری اسلامی را سد راه باشند.ورود به جبهه جنگ مقارن شروع عملیات آزادسازی و بیرون راندن کفار بعثی از میهن اسلامی ایران بود.

ایشان مدتی در جبهه های اطراف بستان بود تا اینکه عملیات ظفرمند فتح بستان شروع شد. شهید قطبی در این عملیات و بر اثر ترکش توپ پای راست خود را از دست داد. پس از این حادثه به بیمارستان شهید دکتر چمران اصفهان انتقال یافت و مدت ۲۵ روز در این بیمارستان بستری بود. تا اینکه بر اثر خونریزی و شدت جراحات وارده در تاریخ 1360/10/2 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید علی قطبی جوانی متقی، متعهد و دارای روحیه ای سرشار از اخلاص و از ایمان داشت. زندگی بسیار ساده و بی آلایش داشت و در بر خورد با مردم نهایت صداقت و صمیمیت را می نمود.آنچه در سراسر زندگانی این شهید به عیان مشهود بود فقر وتنگدستی و کار و تلاش جان فرسا و مبارزه بی امان با درد ها و رنج ها و مشکلات بود و آخر امر جان خود را در مبارزه با مسببین اصلی این گرفتاریها یعنی آمریکای جهانخوار فدای اسلام وانقلاب اسلامی نمود.

منبع: شهدای ورزنه

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.