سرویس: سیاسی 18:00 - سه شنبه 17 اسفند 1395

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) خبر داد

آغاز فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه از ابتدای سال 96/ نباید با راهکارهای دولتی منتظر رفع محرومیت باشیم

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را به طور عملی از سال 96 در حوزه‌های اشتغال، فرهنگی، زیرساخت‌ها و بهداشت و درمان آغاز خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق،  غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهید بهرام شکری اظهار کرد: باعث افتخار است که این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در یکی از مناطق محروم شهر اصفهان دایر شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در نزدیک به 4 دهه گذشته تحولات بسیار بزرگی را در کشور رقم زده است، افزود: این تحولات و پیشرفت‌ها بسیار بزرگ و با عظمت هستند اما در کنار این اقدامات شاهد محرومیت‌ها و نارسایی‌ها در بخشی از مناطق شهری، روستایی و عشایری در سطح کشور هستیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) با تأکید بر اینکه دلیل وجود یک منطقه محروم در کنار کلان‌شهر اصفهان باید ریشه‌یابی شود، تصریح کرد: این موضوع به طور جدی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو راهکار برای مواجهه با محرومیت‌ها داریم، تأکید کرد: یک راهکار این است که منتظر بمانیم تا ارگان‌های دولتی این محرومیت‌ها را برطرف کنند و راه دیگر توجه به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت‌زدایی و استفاده از فعالیت‌های بسیج برای برطرف شدن این محرومیت‌ها است.

سلیمانی با بیان اینکه باید راه‌های میانبر برای محرومیت‌زدایی را در کنار دستگاه‌های مسؤول پیدا کنیم، ادامه داد: هر عقل سلیمی به انسان حکم می‌کند که از راه دوم برای محرومیت‌زدایی استفاده کنیم چرا که در این راه سرعت محرومیت‌زدایی از سرعت به وجود آمدن محرومیت بسیار کمتر است.

وی بیان کرد: در این موقعیت نیروهای مردمی باید به میدان بیایند که بسیج به عنوان یک نیروی مردمی وظیفه دارد تا برنامه‌هایی را برای موضوع محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی کرده و بهترین کمک‌ها را در این امر داشته باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این بیمارستان صحرایی یک نمونه‌ای است که باید مطابق آن ده‌ها هزار برنامه را نه تنها در حوزه بهداشت و درمان بلکه در حوزه‌های اشتغال، فرهنگی، زیرساخت‌ها برای مناطق محروم برنامه‌ریزی کنیم چرا که به فرموده مقام معظم رهبری یکی از وظایف اصلی بسیج، محرومیت‌زدایی است.

وی در ادامه ابراز کرد: این انگیزه و جهت‌گیری محرومیت‌زدایی در نظام جمهوری اسلامی در سطح بسیار بالای نظام و انقلاب وجود دارد، به همین سبب قرارگاه محرومیت‌زدایی در سپاه پاسداران راه‌اندازی شد.

سلیمانی افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را به طور عملی از سال 96 در حوزه‌های اشتغال، فرهنگی، زیرساخت‌ها و بهداشت و درمان آغاز خواهد کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) تصریح کرد: پیشنهاد ما به فرمانده کل سپاه این بود که قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی در برخی‌ها از مناطق محروم هم به طور متمرکز هم راه‌اندازی شوند و با عنوان «بسیج انقلاب» به کمک محرومین بشتابد.

وی با بیان اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به محرومیت‌زدایی داریم چرا که با چالش‌های شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، ادامه داد: علی‌رغم گسترش بیمه‌ها و خدمت‌رسانی‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان هنوز مردم مناطق محروم نتوانسته‌اند به نحو احسن از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) بسیار به موضوع محرومیت‌زدایی اهمیت می‌دادند، گفت: این موضوع چه قدر زیباست که بسیج جامعه پزشکی اصفهان با همکاری مسؤولان پزشکی قدم در راه این امام در جهت محرومیت‌زدایی گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه عظمت محرومیت‌زدایی از بسیاری از کارها بیشتر است، تأکید کرد: بسیج در عرض دستگاه‌ها قرار ندارد بلکه در طول دستگاه‌ها و ارگان‌های خدمت رسان قرار دارد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.