اصفهان شرق

کلاهبرداری با تعویض کارت های عابر بانک

کدخبر: 12802
1392/11/26 در ساعت 16:51

به گزارش اصفهان شرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سرهنگ ستار خسروی ادر ابن باره اعلام کرد: فرد کلاهبرداری که با عوض کردن کارت های عابر بانک افراد در حال کار با دستگاه های خودپرداز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حساب آنان برداشت کرده بود در اصفهان دستگیر شد.

وی درباره شگرد این سارق گفت: متهم با مراجعه به افرادی که در حال انجام کار با دستگاه عابر بانک بودند با ترفندی خاص کارت آنها را با کارت بی اعتبار خود عوض و سپس با رمزی که توانسته بود بدست آورد اقدام به برداشت از حساب آنها می کرد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: بدنبال شکایت مال باختگان و دریافت مشخصات ظاهری سارق از طریق چهره نگاری، ماموران پلیس به جستجو برای شناسایی وی پرداختند و او را در یکی از باجه های عابر بانک شهر اصفهان در حالی که قصد عملی کردن نقشه سرقت دیگری داشت، دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم تنها در یکی از سرقت ها مبلغ ۳۸ میلیون تومان از حساب یک شهروند برداشت کرده است، افزود: این فرد تاکنون به شش فقره سرقت و برداشت غیر مجاز تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرده است.

سرهنگ خسروی بر ننوشتن رمز عبور بر روی کارتهای عابر بانک تاکید کرد و افزود: شهروندان هنگام وارد کردن رمز خود طوری عمل کنند که کسی متوجه آن نشود.

وی همچینن به افراد سالخورده و یا کم سواد توصیه کرد که کارت خود را به غریبه ها ندهند و برای استفاده از عابر بانک در صورت نیاز فرد مطمئنی به همراه داشته باشند.