سرویس: اقتصادی 09:26 - دوشنبه 16 اسفند 1395

استاندار اصفهان:

اعتبارات عمرانی سال آینده استان اصفهان ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد

استاندار اصفهان از تخصیص صددرصدی اعتبارات عمرانی، ۲ درصدی نفت و گاز و ۱۲۰ درصدی اعتبارات جاری حقوق و دستمزد خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی سال آینده استان ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در نهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری به تشریح تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی پرداخت و افزود: تاکنون صددرصد اعتبارات عمرانی، 2 درصد نفت و گاز و 50 درصد سایر اعتبارات عمرانی تخصیص یافته است که تا پایان سال این میزان تخصیص افزایش خواهد یافت.

استاندار اصفهان به تخصیص اعتبارات هزینه‌ای نیز اشاره کرد و افزود: در ابتدای سال جاری 55 میلیارد تومان کسری بودجه برای پرداخت حقوق کارمندان دولت وجود داشت که نگرانی‌هایی در ارتباط با پرداخت حقوق و اضافه کار کارمندان در پایان سال ایجاد کرده بود و با پیگیری‌ها صورت گرفته و تدبیر دولت و تامین اعتبار از دیگر منابع قانونی این کسری جبران شد به طوری که اعتبارات حقوق و دستمزد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: به عبارتی تمام حقوق و دستمزد پرسنل دولت را تا پایان سال تامین کرده‌ایم و خوشبختانه تمامی نگرانی‌ها در خصوص تامین حقوق پرسنل دولتی برطرف شده است، اعتبارات هزینه‌ای سایر هم تاکنون 98 درصد پرداخت شده است.

زرگرپور با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت در بهمن ماه سال 93 به اصفهان گفت: اعتبارات مربوط به سفر ریاست جمهوری با اولویت خاص و ویژه‌ای پیگیری می‌شود به طوری که در این سفر بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال در قالب 38 طرح و پروژه مصوب گردید و مقرر شد که تا پایان سال 95 این اعتبارات به طور کامل تخصیص یابد.

وی ادامه داد: امروز براساس گزارش ارائه شده 94 درصد این اعتبارات ابلاغ شده و 86 درصد تخصیص و منابع ریالی این پروژه‌ها پرداخت شده است و مابقی نیز تا پایان خرداد ماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

استاندار اصفهان یادآور شد: این اطمینان را داریم که هر 38 پروژه و طرحی که در سفر رئیس جمهور با 7 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود تامین اعتبار گردد.

وی اضافه کرد: اولویت تامین اعتبار این پروژه‌ها به ترتیب پروژه‌های ملی تاثیرگذار، پروژه‌های استانی ویژه و پروژه‌های ملی استانی پرداخت می‌شود.

زرگرپور به بودجه سال آینده اشاره کرد و افزود: بودجه اعتبارات هزینه‌ای با 38 درصد افزایش به تصویب رسیده و دغدغه و نگرانی‌هایی که امسال برای کاهش بودجه جاری دستگاه‌ها وجود داشت برطرف شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، اعتبارات عمرانی با 100 درصد افزایش مواجه است اما هنوز هم به جایگاه درست خود نرسیده ولی می‌توان گفت که این صددرصد افزایش در مسیری قرار گرفته است که ان‌شاالله طی یکی دو سال آینده اعتبارات عمرانی دولتی استان اصفهان به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.