سرویس: اقتصادی 16:00 - یکشنبه 15 اسفند 1395

بذرپاش در جمع دانشجویان اصفهان:

اقتصاد کشور نفس نفس می‌زند؛ با سیلی از مسئولان خسته و نا‌امید مواجه‌ایم

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه اقتصاد کشور “نفس نفس” می‌زند، گفت: با سیلی از مسئولان خسته و نا‌امید مواجه هستیم، شاید این مسئولان از اواسط یا اواخر کار خسته شده‌اند اما اکنون خسته هستند.

به گزارش اصفهان شرق، مهرداد بذرپاش ظهر امروز در برنامه “اقتصاد و مدیریت در دولت‌ها بدون سانسور” و پخش مستند “فراموش شده‌ها” در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان، با بیان اینکه این مستندها نشان دهنده یک پیام است که کاستی‌های کشور را نشان می‌دهد، اظهار داشت: این امر نیز یا از نگاه مسئولان یا از نگاه مردم مغفول مانده است. اما آیا فقط در کشور ما این مسائل وجود دارد؟ باید پاسخ داد در تمام دنیا همین گونه است.

وی با بیان اینکه 38 سال از انقلاب با تمام فراز و نشیب‌ها گذشته اما امروز هنوز با نقطه مطلوب خود فرسنگ‌ها فاصله داریم، افزود: این امر در اقتصاد و سپس فرهنگ نیز بیشتر متجلی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه مجلس‌ها و دولت‌های زیادی با سلایق متفاوت سر کار آمده‌اند، اما کارنامه ما همین است، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد این کارنامه نمی‌توانیم دفاع کنیم، در برخی از شاخص‌ها در مسیر اسلام و در انقلاب حرکت نکرده‌ایم اما اینها نباید سبب نفی زحمات بخش‌های دیگر شود.

وی با بیان اینکه در این 38 سال با تقابل 2 نگاه انقلابی و غیر‌انقلابی مواجه هستیم، گفت: دید انقلابی‌ها مبتنی بر نگاه آرمان‌گرایانه و واقع‌بینانه است اما باید دید در کجا بر مبنای انقلاب حرکت کرده‌ایم. بدون شک در حوزه امنیت با نگاه انقلابی رفتار کرده‌ایم. امنیت اتفاقی نیست و براساس مجاهدت‌ها در بخش‌های مختلف و مدیریت کلان صورت گرفته است.

بذرپاش بیان کرد: اقتصاد ما انقلابی نبوده که وضع جوانان و اشتغال ما اینگونه است. بازار ما ارزان در اختیار خارجی‌ها قرار می‌گیرد؛ قاچاق نیز مزید بر علت است. همچنین دیوان‌سالاری و بروکراسی خفه کننده‌ای در کشور ایجاد شده و اقتصاد نفس نفس می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: کشوری که 70 سال نفت خیز بوده آیا نباید برای اجزای مختلف آن از جمله اکتشاف، استخراج، فروش، تجهیزات انتقال و‌غیره فکری شده باشد، چرا باید بعد از 70 سال برای خرید یک مته حفاری پشت در شرکت‌های خارجی منتظر بمانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: امروز اصلی‌ترین عامل تهدید این مسیر ناکارآمدی به‌ویژه در حوزه اقتصادی است، نمی‌گوییم کار نشده اما توقعات مردم با سرعت بیشتری باید حرکت می‌کند، همین دولت با وعده‌های بسیاری سر کار آمد اما اکنون خود فهمیده که خیلی از آن‌ها مثل برجام وعده بوده است.

وی افزود: همزمان با سیلی از مسئولان خسته و نا‌امید مواجه هستیم، شاید این مسئولان از اواسط یا اواخر کار خسته شده‌اند اما اکنون خسته هستند، بیشتر نیز به لحاظ روحی و امید به حرکت آینده خسته شده‌اند. مسئول خسته یعنی ناامید نسبت به پیشرفت کشور.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.