سرویس: اخبار شهرستان 09:26 - یکشنبه 15 اسفند 1395

شهردار محمدآباد:

فرهنگ‌سازی برای سفر به کویر صورت نگرفته است

شهردار محمدآباد جرقویه با اشاره به جذابیت‌های کویر گفت: در حال حاضر بیشتر سفرها در ایران به سمت مناطق پر آب و آبادی است چرا که برای سفر به کویر فرهنگ‌سازی‌های درست و صحیحی انجام نشده است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدمهدی نصر اصفهانی  اظهار کرد: اگر بخواهیم گردشگری در اصفهان قوت بگیرد قطعاً یکی از بخش‌هایی که باید جان تازه‌ای بگیرد رودخانه زاینده‌رود است چرا که این پل‌های تاریخی که در اصفهان وجود دارند در جهان کم نظیر هستند.

وی افزود: اگر تمام تمرکز خود را بر این بگذاریم که گردشگران خارجی و داخلی از اصفهان لذت ببرند؛ می‌توانیم هم به اقتصاد استان هم به اقتصاد کشور کمک کنیم.

شهردار محمدآباد جرقویه با بیان اینکه در جهان 14 اقلیم داریم که 12 تای از آن‌ها در ایران وجود دارند، تصریح کرد: مردم اصفهان می‌توانند با یک سفر دوساعته به کویر مصر و یا با یک سفر به منطقه سبز سرچشمه زاینده‌رود سفر کنند.

وی با بیان اینکه باید یک امکان‌سنجی در استان اصفهان داشته باشیم و از ظرفیت گردشگری و بوم گردی این استان استفاده کنیم، تأکید کرد: باید بپذیریم که مردم شهرنشین از شهرها خسته شده‌اند.

نصر اصفهانی بیان کرد: باید یک ظرفیت و فضایی ایجاد کنیم که در اواخر هفته مردم یک سفر دو روزه‌ای را با مقصد روستاهای استان اصفهان داشته باشند که در درجه اول باید مباحث اقتصادی و درآمد پایدار در روستاها ایجاد شوند.

شهردار محمدآباد جرقویه اضافه کرد: بافت‌های فرسوده در روستاها وجود ندارند بلکه آن‌ها بافت‌های تاریخی و خانه‌های یک هزار متری هستند که این موارد بسیار برای شهرنشینان جالب هستند اما در حال حاضر از فرهنگ ساختمانی ایران خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه نسل جوان میراث فرهنگی را مشاهده نکرده‌ و باید به فکر باشیم تا این میراث را به این نسل ایرانی هم نشان دهیم، ابراز کرد: در حال حاضر افسردگی‌های مزمن در خانواده‌ها به دلیل نرفتن به گردش ایجاد شده است.

نصر اصفهانی با اشاره به شب‌های کویر و دیده شدن بهتر ستاره‌ها در این مناطق، بیان کرد: در حال حاضر بیشتر سفرها در ایران به سمت آب و طبیعت هستند چرا که برای سفر به کویر فرهنگ‌سازی‌های درست و صحیحی انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری با سمینار، اجلاس، همایش و صحبت‌های تئوری در رابطه با این موضوعات رونق نمی‌گیرد، بلکه گردشگری با عمل و سرمایه‌گذاری رونق خواهد گرفت که لازمه آن ایجاد امنیت خاطر است چرا که در مسافت دو کیلومتری هم می‌توان گردش کرد اما باید امنیت خاطر داشت و فکر انسان آرام باشد.

شهردار محمدآباد جرقویه عنوان کرد: باید خروجی همایش‌های مرتبط با گردشگری به سمت عملیاتی شدن نظریات و ایده‌ها در خصوص گردشگری حرکت کنند چرا که گردشگری مانند یک کالای لوکسی است که بسیار آسیب‌پذیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر با گردشگری حلالدرست رفتار نکنیم این صنعت از دست می‌رود، تأکید کرد: هیچ‌چیزی مانند گردشگری نمی‌تواند یک درآمد پایداری را برای یک کشور به وجود آورد.

نصر اصفهانی در پایان افزود: با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور اسلامی است، می‌توانیم گردشگری حلال را در آن توسعه دهیم و از ظرفیت‌هایی موجود در این کشور به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.