سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 12:49 - یکشنبه 15 اسفند 1395

هشدار جدی؛

سمی خطرناک در آجیل و خشکبار شب عید+توصیه ها

افراد به منظور تهیه آجیل شب عید خود باید نهایت دقت را به خرج دهند و تنها آن را از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز وزارت بهداشت خریداری کنند.

به گزارش اصفهان شرق، فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی  در خصوص آجیل شب عید بیان کرد: آجیل ماده‌ای سرشار از پروتئین و کالری است و به نوبه خود محصول مفیدی برای بدن محسوب می‌شود. البته این در صورتی است که به آن نمک و مواد افزودنی اضافه نشده باشد.
وی اظهار داشت: از آنجایی که آجیل مستعد رشد انواع قارچ‌ و باکتری‌ها است و بخصوص قارچی به نام آفلاتوکسین است بنابراین افراد باید حتما از مغازه و شرکت‌های معتبر و دارای مجوز وزارت بهداشت نسبت به خرید آجیل شب عید خود اقدام کنند.
وحید تصریح کرد: تولید این سم در آجیل و خشکبار، بویژه پسته که در پوسته قرار دارد، در صورت عدم رعایت نکات لازم و مناسب نگهداری بسیار سریع و ظرف یک هفته تا ۱۰ روز صورت می‌گیرد.
گفتنی است؛نگهداری صحیح آجیل و خشکبار و خرید آجیل نو از مواردی است که مردم باید در آستانه سال جدید و افزایش مصرف آجیل به آن توجه کنند زیرا نگهداری نادرست این اقلام می‌تواند باعث تولید سم آفلاتوکسین، به عنوان عامل سرطان زا منجر شود.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.