سرویس: اجتماعی 08:00 - شنبه 14 اسفند 1395

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد:

اصفهان نیازمند اجرای «پویش مردمی درختی برای مادر» است

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: به نظر می رسد درختکاری و فضای سبز در افزایش نشاط اجتماعی و رفع اختلالات روانی، ناهنجاریهای رفتاری بسیار موثر است و باید بدانیم که درختان طی فرایندی به ما کمک می کنند تا هوای آلوده به هوای صاف و تمیز تبدیل شود.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ حسین حسین زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص طرح “پویش مردمی درختی برای مادرم” گفت:  سیستم اکولوژی و محیط زیست بسیار مورد توجه پلیس است چرا که آلودگی های زیست محیطی  از نظر ما در  ظهور و بروز انحرافات، آسیب ها و جرایم  نقش بسزایی دارد.
توصیه رهبر معظم انقلاب به درختکاری
وی اظهار کرد: هر اقدام مرتبطی که منطبق با  قوانین ، مقررات، موازین و هوشمندانه بتواند در حفظ محیط زیست موثر باشد مورد توجه پلیس نیروی انتظامی قرار می گیرد.
حسین زاده خاطرنشان کرد: آیین درخت کاری ریشه در آموزه های دینی ما دارد و ما بارها رهبر معظم انقلاب را در حال کاشت  نهال مشاهده کردیم  که به این امر توجه ویژه ای داشتند.
وی ادامه داد:  اولیا و انبیاء الهی خصوصا ائمه اطهار (ص) در خصوص درختکاری توصیه های بسیاری کرده بودند و قطعا این پویش مردمی با هدف مقدسی اجرا شده و در راستای حفظ محیط زیست و اهداف آن قدم برداشته است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: به نظر می رسد درختکاری و فضای سبز در  افزایش نشاط اجتماعی و رفع  اختلالات روانی، ناهنجاریهای رفتاری  بسیار  موثر است و باید بدانیم که درختان طی فرایندی به ما کمک می کنند تا هوای آلوده  به هوای صاف و تمیز تبدیل شود.
رابطه مستقیم آلودگی هوا با رفتار شهروندان
وی خاطر نشان کرد: موضوع زیست محیطی بقدری حائز اهمیت است که در طی جلسات و بررسی های انجام شده با کارشناسان و محققان  در حوزه بررسی رابطه میزان آلودگی وتاثیر آن بر رفتار شهروندان به این نتیجه رسیدیم که هر چه میزان آلودگی  هوا بیشتر شود  میزان تخلفات افراد در رانندگی بیشتر می شود و به همان میزان آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها افزایش پیدا می کند.
وی تاکید کرد: درختکاری یک عمل شایسته، مطلوب و از ضروریات اجتماعی زندگی ما خصوصا در کلانشهرها و مترو پلیس هاست.
اصفهان به دلیل  اقلیم  آب و هوایی نیازمند این قبیل اقدامات است
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد:‌ اصفهان به دلیل  اقلیم  آب و هوایی  و اتفاقاتی که در حوزه آب افتاده فوق العاده به این قبیل اقدامات نیازمند است.
وی در خصوص  اجرای طرح پویش مردمی شهرداری اصفهان با عنوان  درختی  برای مادرم اظهار کرد: اجرای این  پویش ها از ضروریات زندگی بوده و یکی از اهداف آن می تواند حفظ محیط زیست با ابزار  نهادینه کردن فرهنگ درختکاری در رفتار شهروندان باشد که می تواند به نقاط خوب و فرایند های مثبتی برسد.
وی در پایان تاکید کرد: این رفتار می تواند به عنوان آموزشی برای  شهروندان جهت حفظ  محیط زیست باشد و ما به این اهتمام احترام  می گذاریم.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.